سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

پیام شادمانی دخترونه(جلسه سوم)

1401/10/8 0:24
نویسنده : یکی از ما
104 بازدید
اشتراک گذاری

"به نام خدا" 
🌹شروع کلاس، سوره ی کوثر که کوچیک ترین سوره قرآن هست و در مورد خانم حضرت زهرا سلام الله علیها دسته جمع تلاوت شد و شعر اون خوانده شد. 

🌷میز اجرا👇

فرش جمع کنون😝😂👆

مراسم فرش جمع کنون و آماده سازی برای آوردن حوض تا نکات وضو رو با هم مرور کنیم. 👌👌

به به چه سنتی👌

🌹این که در مورد وضو که مقدمه ی نماز هست چیا گفتیم رو از روی کتاب احکام برای دختران با زبان ساده و به صورت پرسش و پاسخ رو تو عکس بعد بهتون می گم.

🌺و بعد از  نکات وضو، رفتیم سراغ ۴ تا رازی که بهمون کمک می کنه تا نماز با تمرکز تر و بهتری ان شاء الله بخوانیم.

🤕این سبد، نماد ذهن مشوش ما بود که به همه چیز در زمان نماز به اون فکر می کنیم.

💛بعد رفتیم سراغ ص ٣٩ این کتاب زیبا به اسم :"ما فرشته ها" 
از قول فرشته ها به انسان نماز گزار خواندیم و شنیدیم و گفت و گو کردیم.

*📌قبل از اینکه به بچه‌تان نماز یاد بدهید، قصه‌های زندگی پیامبر(ص) را برایش بگویید!*

*🔹هر درس دینی دیگری قبل ازسیرۀ نبوی خواندید اشتباه خواندید!*

🔶قبل از اینکه به بچه‌تان نماز یاد بدهید، قصه‌های زندگی پیامبر را آنقدر برایش بگوئید تا پیامبر برایش دلچسب شود، بعد بگوئید حضرت محمد(ص) این جوری نماز می‌خواند. به نماز علاقه‌مند می‌شود. این راه نفوذ در انسان است. این عالمانه‌ترین راه برای ورود و نفوذ در روح بشر است. فکر نکنید عالمانه‌ترین راه این است که از توحید شروع کنید. ما فقط با اندیشه‌ها کار نداریم، ما با تمام روح انسان کار داریم.

 🔶اگر کسی فوق‌العاده برای شما عزیز باشد، فوق‌العاده عقلش را، صفای باطنش را، مهربانیش را قبول داری، می‌دانی هیچ وقت نامردی نمی‌کند، همیشه باصفا و بامحبت است و فوق العاده به شما مهربان است، یک آدم تو دل برو و دوست داشتنی، که صدایش قشنگ باشد، دیدنش لذت بخش باشد، اگر همچین آدمی با شما رفیق باشد، یک روز از شما یک کلمۀ کوتاهی درخواست کند، از او قبول نمی‌کنید؟ 

 🔶جوان‌ها من خیلی راحت به شما بگویم، می‌دانید چرا خیلی از جوان‌های ما بخش‌هائی از دین را قبول نمی‌کنند؟ چون حضرت محمد(ص) را نمی‌شناسند. رفتند اصول دین چند تا است برای من خواندند. رفته‌اند استدلال شنیدند که خدا یکی است، استدلال شنیدند که خدا پیامبری فرستاده، استدلال شنیدند که پیامبری جانشین‌دار به نام امام، استدلال شنیدند معاد هست. هیچ کدام از این‌ها زیاد دردی را دوا نمی‌کند.

 🔶هر درس دینی دیگری قبل از سیرۀ نبوی خواندید اشتباه خواندید. آیا سیرۀ نبوی یعنی خواندن تاریخ اسلام؟ خیر. سیرۀ نبوی غیر از تاریخ اسلام است. اتفاقا یکی از درس‌هائی که به شدت ضرر دارد کسی قبل از سیرۀ نبوی بخواند، تاریخ اسلام است. چون در تایخ اسلام می‌بینی یک مردی فریاد زد، جنگید، شکنجه شد، مقاومت کرد، گرسنگی کشید، پیروز شد، و شهری در مدینه بنا کرد، خب این مرد کیست؟ وقتی تو با این مرد ارتباط برقرار نکنی، جنگیدنش برایت چه مزه‌ای دارد؟ حتی ضرر هم دارد. 

 🔶اگر شخص پیامبر در دل ما قرار بگیرد، نفوذ سخت‌ترین دستورات دینی به شدت سهل خواهد شد. هر موقع دیدید دین‌داری برایتان سخت است، معنویت برایتان حال نمی‌دهد، خدا برایتان عزیز و محترم و دلبر نیست، یا مسئلۀ معاد در چشمتان حقیر هست، بدانید باید بروید کتاب سیره‌ی نبوی را بخوانید. یکی از این کتاب‌ها، کتاب سنن النبی علامۀ طباطبایی است.

👤علیرضا پناهیان - سال۸۵

👆بر مبنای این کلام آقای پناهیان در کلاس هامون از پیامبر رحمت و محبت ایشون می گیم، فلذا رفتیم سراغ کتاب:"٧٠ پیامک از پیامبر، نوشته ی آقای غلامرضا حیدری ابهری" 
و بچه ها یک صفحه رو به صورت اتفاقی باز می کردند و پیامک و پیام ویژه پیامبر به اون شخص رو در جمع خوانده می شد.

🤩 و اما بخش آخر و جذاب کلاس:
دهن سقف رو مسواک زدیم!! 

😏سقف منزل که سفید هست دوتا لک سیاه روی آن افتاده است و این تهدید رو تبدیل به
فرصت کردیم:اشاره به لوح وجودمان کردیم که سفید و پاک است و با خطاها و اشتباه ها روی آن لکه می افتد و باید با بازگشت به سوی خدا و کار خوب، آن را دوباره سفید کنیم. 

😂نگران نشید گل دخترها روی صندلی نرفتند، حواسم به امنیت و سلامتی شون هست، خودم این کار رو انجام دادم و چون نمی توانستم از خودم عکس بگیرم از دختر عکس رو به صورت نمادین گرفتم. 😜

ایده و اجرا:

مرثانورانی 

دوشنبه ۵ دی ١۴٠١ 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد