سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

چگونه یک پدر و مادر ايده‌آل شویم؟!

1393/5/1 19:08
نویسنده : یکی از ما
2,751 بازدید
اشتراک گذاری

 

                               

مهمترين عامل براي تبديل شدن به پدر يا مادر ايده آل اين است كه مفهوم مسئوليت در برابر كودك را به خوبي بدانيم و بيشترين ارزش را براي ذهن كودك خود قائل شويم و اعتماد به نفس او را رشد دهيم. ما بايد از او انساني شاد و نوع دوست بسازيم و انسان بودن را به معناي واقعي به او آموزش دهيم. پدر و مادر ايده آل كساني هستند كه ارزش هاي خانواده را به فرزند خود مي آموزند.

                 

                                   

 همراه ما باشید و ما رو از نظراتتون بهره مند کنید

 

شما بايد براي كنار آمدن با همه كج خلقي هاي موقتي كودك، صبر و شكيبايي داشته باشيد تا بتوانيد او را شاد و راضي نگه داريد. يك پدر يا مادر خوب، محيطي گرم و امن براي كودك خود فراهم مي كند تا او در خانه و در كنار پدر و مادرش كاملاً احساس امنيت و آرامش داشته باشد. در اينجا به برخي نكات مفيد در رابطه با پرورش فرزند اشاره مي شود:

ـ حتي اگر فردي پرمشغله هستيد، حتماً در طول روز زماني را به فرزندان تان اختصاص دهيد و ساعاتي را با آنها سپري كنيد، زيرا فرزندان به توجه و زماني كه شما برايشان صرف مي كنيد، نياز مبرم دارند.

 

ـ به حرف هاي فرزندان تان گوش دهيد و براي علايق آنها اهميت قائل شويد. بچه ها هميشه حرفي براي گفتن دارند؛ پس به آنها توجه كنيد.

ـ كودكان را تشويق كنيد و در مواقع لزوم به آنها هديه بدهيد تا اعتماد به نفس شان را تقويت كنيد. هنگامي كه در انجام فعاليتي موفق مي شوند يا كاري را به خوبي انجام مي دهند، از آنها تشكر كنيد و بگوييد كه به وجودشان افتخار مي كنيد.


ـ شما حتماً بايد براي كودك محدوديت هايي در نظر بگيريد تا به اين وسيله با تمرين خويشتن داري، بيشتر با قوانين و رعايت نمودن آنها آشنا شود؛ از طرفي او بايد آزادي هايي هم داشته باشد تا بتواند خودمحور شود.


ـ بيشتر پدر و مادرها فرزندان خود را به شكل فيزيكي تنبيه مي كنند. بايد توجه داشته باشيد كه نبايد هيچ گاه آنها را تنبيه بدني كنيد و آسيبي به كودكان بزنيد، زيرا باعث آموزش خشونت و پرخاشگري مي شود. از آنجا كه كودك به پدر و مادر خود به عنوان يك الگو مي نگرد، كارهاي انان را سرمشق خود قرار مي دهد.


ـ شما بايد حتماً مجموعه اي از قوانين را براي فرزندان تان در نظر بگيريد، ولي به خاطر داشته باشدي كه قوانين وضع شده، نبايد سخت، خشك و خارج از توان كودك باشد. قوانيني كه شما براي آنها در نظر مي گيريد، مي تواند براي ساختن آينده اي روشن، به فرزندان تان كمك كند.


ـ سعي كنيد هميشه با كودك تان با احترام رفتار كنيد و هرگز او را سرزنش نكنيد. با او با مهرباني صحبت كنيد؛ اين بهترين راه براي آموزش احترام و ادب به كودك است و او نيز متقابلاً ياد مي گيرد به شما و افراد ديگر احترام بگذارد.

ـ سعي كنيد هر گاه مرتكب خطايي مي شويد، به آن اعتراف كنيد. هر انساني گاهي اشتباه مي كند؛ پس از بيان اشتباه خود نترسيد. اين كار شما به كودك ياد مي دهد كه اگر مرتكب خطايي شد، اشكالي ندارد؛ آنچه اهميت دارد اين است كه به آن اعتراف كند و آن را پنهان نكند.

ـ به توانايي هاي كودك توجه كنيد و با در نظر داشتن آن توانايي ها، از كودك بخواهيد تا كاري را انجام دهد. البته هرگز بيشتر از توانش از او انتظار نداشته باشيد.

نكاتي كه مطرح شد، كمك هاي كوچكي بود تا در پيمودن راه پرفرازونشيب و شيرين فرزندپروري موفق باشيد و از طريق دوستي با فرزندتان، هميشه پدر و مادر ايده آل او باشيد!

منبع: مجله April 2013 ,Parents 

تهیه و تنظیم: سمانه پورگل افشان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد