سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

زنگ کاردستی (قسمت چهارم ساعت دیواری خورشیدی)

1393/2/14 12:48
نویسنده : یکی از ما
17,736 بازدید
اشتراک گذاری

مامان های خوب این کاردستی بهتره برای کودکان 5سال به بالا مورد استفاده قرار بگیره.می تونید با درست کردن اون خوندن ساعت رو به کودکان آموزش بدین.

جعبه ابزار: 

قیچی، سوراخ کن(پانچ)، ماژیک دو عدد (قرمز و مشکی)، چسب نواری، برچسب دایره ای سفید  12 عدد، بشقاب یکبار مصرف بزرگ 3 عدد (2 عدد سبز و 1 عدد زرد)، رو بان نارنجی، گیره کاغذ، چند برچسب سفید و قرمز

1-دور بشقاب زرد رنگ اشعه های خورشید را با ماژیک رسم کنید.(به یاد داشته باشید که 12 اشعه به تعداد ساعات شبانه روز بکشید.) و سپس دور آن را ببرید.

2-پشت یک قطعه برچسب سفید دو دایره رسم کرده و دور آن ها را ببرید. برای درست کردن چشم های ساعت دیواری با ماژیک سیاه دو نقطه ی بزرگ روی دایره ها ایجاد کنید. سپس پشت یک برچسب قرمز رنگ یک دهان رسم کرده و دور آن را ببرید. (اگر در خانه برچسب ندارید از کاغذ رنگی هم می توانید استفاده کنید فقط به یاد داشته باشید که چسب مایع ظروف یکبار مصرف را در خود ذوب می کند و باید از چسب نواری برای چسباندن استفاده کنید.)

3-از عدد یک تا 12 را روی 12 برچسب دایره ای شکل سفید بنویسید. شماره های 12،9،6،3 باید با ماژیک قرمز و بقیه شماره ها را باید با ماژیک مشکی بنویسید.

4-حالا برچسب های شماره دار را به ترتیب بر روی 12 اشعه ی ساعت قرار دهید. چشم ها و دهان را به ساعت چسبانده و با ماژیک سیاه بالای هر چشم یک ابرو نقاشی کنید. برای قرار دادن عقربه های ساعت فضای کافی بین دهان و چشم ها را خالی بگذارید.

5-از یک بشقاب سبز رنگ، نوار باریکی به طول 10 سانتی متر بریده و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. به یاد داشته باشید که یکی از نوارها بلند تر از دیگری باشد. سر دو نوار را مانند عقربه های ساعت تیز کرده و با سوراخ کن طرف دیگر عقربه ها را سوراخ کنید.

6-با قیچی سوراخ کوچکی وسط بشقاب سبز رنگ و سوراخ دیگری وسط خورشیدی که درست کرده اید، ایجاد کنید. عقربه ها را از گیره کاغذ عبور داده، سپس خورشید و بشقاب را به ترتیب با همان گیره به هم متصل کنید. یک روبان نارنجی رنگ را با چسب نواری به پشت بشقاب سبز بچسبانید تا بتوانید ساعت را از دیوار آویزان کنید.

ساعت دیواری شما آماده است حالا می تونید سر وقت به قرارهاتون برسید.

اجازه بدی تخیلاتتون پرواز کنه.

ایده های دیگه:

شما می تونید از رنگ های مختلف استفاده کنید. هم چنین با شکل های متفاوتی خورشید درست کنید.

منبع: کتاب باهم بسازیم 1 (کاردستی با پلاستیک)  گردآورنده: زینب جدلی انتشارات نغمه نو اندیش    تهیه و تنظیم : ساجده طالبی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

نفس
10 خرداد 94 9:31
عالی بود دست شما درد نکنه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد