سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

کلاس شیرین تر از عسل(حدیث امام علی(ع))

1398/4/14 6:19
نویسنده : یکی از ما
770 بازدید
اشتراک گذاری

"به نام خدا"
😇حدیث:(امام علی(ع):القلب مصحف والبصر: قلب کاغذ چشم است؛

هر چی که چشم می بینه اون توی دل می شینه ، پس هر دو چشم رو وا کن به خوبی ها نگاه کن ، از بدی چشم بپوشون ، نشینه در دلت اون .)


👌قرار بر این بود که این جلسه بحث خود کنترلی رو به بچه ها آموزش بدهیم ، به دلیل اینکه امروزه مادر و پدر همه جا در کنار فرزندان خود نیستند و دنیای رسانه هر چیزی را در خود جای داده است و رسانه در زندگی فرزندان ، حتی در سنین کم تاثیر زیادی دارد، لذا بهترین کار آموزش خود کنترلی به فرزندان است . با این کار فرزندان خودشان از درون از چشم و دل خود محافظت می کنند ، برای این کار ما از حدیث امام علی (ع) برای آموزش کودکان استفاده کردیم.


🙂برای شروع آموزش،یک مسیر زیگ زاگی درست کردیم ، بچه ها باید با چشم بسته در حالی از این مسیر عبور می کردند در حالی که در دستشان یک راکت بود و باید با کمک این راکت ، بادکنک را نگه می داشتند و نباید پایشان از این مسیر زیگ زاگی خارج می شد . 


🙂در مرحله ی بعد به آنها بطری دادیم و از آنها خواستیم با کمک درهای بطری هر چیز زیبایی که می بینند درست کنند ؛ مثلا گل


و آنها را در مسیر زیگ زاگی بگذارند و مسیر را گل باران کنند . آنها باید به گونه ای فاصله ی بین درب های بطری را تنظیم می کردند که درب های بطری به همه ی مسیر برسد و کل مسیر را درب های بطری زیبا شده ، پر می کرد.


😇به آنها گفتیم که دیدن چهره ی مادر و پدر با محبت یا دیدن صفحات قرآن کریم و یا دیدن دریا ثواب دارد.


😇سپس برای بچه ها داستان تعریف کردیم و گفتیم :(فردی به خانه ی دوستش دعوت می شود ، دوستش می گوید بیا بازی کنیم و بعد موبایلش را می آورد ولی به دلیل اینکه بازی های خوبی نداشته می گوید من بازی نمی کنم ولی دوستش اصرار می کند و می گوید مامانت که نیست بیا بازی کنیم ، جواب می دهد و می گوید چه ربطی دارد مامانم باشد یا نباشد ، من وقتی می دونم بازی خوبی نیست بازی نمی کنم.)

👌به بچه ها گفتیم هر چیزی مناسب دیدن آنها نیست . همه ی کارتون ها و برنامه های تلویزیونی ارزش دیدن ندارد و فیلم های بزرگترها همون جور که از اسمش پیداست برای بزرگتر ها است و ما نباید آن ها را تماشا کنیم.


🙂در آخر مثل همیشه حدیث روز را باهم تکرار کردیم و با یک بازی هیجانی مانند اسم رمز(معلم به دنبال یکی از بچه ها می دود و او را در آغوش می گیرد و تا زمانی که بچه ها حدیث روز را با هم و درست نخوانند ، کودک از آغوش معلم بیرون نمی آید.)آموزش حدیث روز را پایان دادیم . 

مربی:مرثا نورانی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد