سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

یک راه بسیار ساده برای ورود به دنیای درونی کودکان

1392/9/10 16:16
نویسنده : یکی از ما
2,514 بازدید
اشتراک گذاری

 

حتماً تا حالا برای شما اتفاق افتاده که کودکانتان خشمگین و یا افسرده شده باشند و به هیچ وجه حاضر به صحبت در مورد افکار و یا رفتار خود نباشند. قاعدتاً این موضوع به شدت شما رو نگران می کنه و به تکاپو می افتین تا با هر ترفندی که به نظرتون می رسه کودکانتان رو وادار به صحبت کنید تا بلکه بتونید از دنیای درونی اون ها با خبر بشین و کمکشون کنین. اما گاهی هیچ ترفندی قادر به حل این مشکل نیست. نه وعده ی جایزه، نه وعده ی بردن اون ها به پارک و نه هیچ چیز دیگه.

اگه به چنین مشکلی برخوردید اصلاً نگران نباشید این مشکل یک راه حل بسیار ساده داره. بازی درمانی.

وظیفه ی شما فقط اینه که کنار کودکانتان بنشینید و چند تا از عروسک هاش رو هم در اختیارش بگذارید. کودکتان به هر کدوم از عروسک هاش نقش یکی از افراد حقیقیه زندگیش رو می ده و به آرامی شروع می کنه به بازی کردن.  ممکنه از شما بخواد که به عنوان یکی از عروسک گردان ها بهش کمک کنید، حتماً به درخواستش پاسخ مثبت بدین اما فقط عروسک گردان باشین و به هیچ عنوان گوینده ی هیچ دیالوگی نباشید. بگذارید کودکتان گوینده ی همه ی دیالوگ های این بازی باشه  اون وقته که در اوج ناباوری خواهید دید که کودکتان تمام افکار درونی خودش رو بیان می کنه و دلیل تمام رفتار های اون رو  می فهمید این جوری شما به دنیای درونی کودکتان پی می برید و اون وقته که باید به فکر یک راه حله مناسب برای حل مشکل کودکتان باشید.

  البته باید ذکر کنم که این تجربه ی شخصی من از بازی درمانیه. با توجه به رشته ی تحصیلیم که روانشناسی بالینی بوده به خاطر علاقه مند بودنم به کودکان چند سالی هست که به صورت تخصصی در حوزه ی کودکان کار می کنم.

تهیه و تنظیم: ساجده طالبی


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

فهیمه
26 آذر 92 13:17
سلام دوست عزیز.مطلب بسیار خوبی بود.ممنون.خوشحال میشم به وب ما هم سری بزنید.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد