سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

دعاهای قرآنی برای هدایت و عاقبت بخیری فرزند

1393/12/7 16:53
نویسنده : یکی از ما
2,285 بازدید
اشتراک گذاری

 

دعاهایی زیادی در مورد هدایت و عاقبت بخیری فرزندان وجود دارد، اما می‌توان از ادعیه قرآنی در این مورد استفاده کرد که در این‌جا به چند نمونه اشاره می‌شود:

رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماما (آیه 74 سوره فرقان)

پروردگارا! همسران و فرزندانمان مایه روشنى چشم ما قرار ده، و ما را براى پرهیزگاران پیشوا گردان.

رَبِّ هَبْ لی‏ مِنْ لَدُنْکَ ذُرِّیَّةً طَیِّبَةً إِنَّکَ سَمیعُ الدُّعاء(آیه 38 سوره آل عمران)

خداوندا از طرف خود، فرزند پاکیزه‌‏اى به من عطا فرما که تو درخواست را مى‌‏شنوى.

رَبِّ اجْعَلْنی‏ مُقیمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّیَّتی‏ رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاء(آیه 40 سوره ابراهیم)

اى پروردگار من، مرا و فرزندان مرا برپاى‌‏‌دارندگان نماز گردان. اى پروردگار ما، دعاى مرا بپذیر.

رَبِّ أَوْزِعْنی‏ أَنْ أَشْکُرَ نِعْمَتَکَ الَّتی‏ أَنْعَمْتَ عَلَیَّ وَ عَلى‏ والِدَیَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَصْلِحْ لی‏ فی‏ ذُرِّیَّتی‏ إِنِّی تُبْتُ إِلَیْکَ وَ إِنِّی مِنَ الْمُسْلِمین(آیه 15 سوره احقاف)

اى پروردگار من، به من بیاموز تا شکر نعمتى که بر من و بر پدر و مادرم ارزانى داشته‌‏اى به جاى آرم. کارى شایسته کنم که تو از آن خشنود شوى و فرزندانم را براى من صالح گردان. من به تو بازگشتم و از تسلیم ‏شدگانم.

رَبَّنا وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَیْنِ لَکَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَکَ وَ أَرِنا مَناسِکَنا وَ تُبْ عَلَیْنا إِنَّکَ أَنْتَ التَّوَّابُ الرَّحیم(آیه 128 سوره بقره)

پروردگارا، ما را تسلیم (فرمان) خود قرار ده، و از فرزندان ما نیز امتى تسلیم خود (پدید آر) و اعمال عبادى ما را (از حج و قربانى‌‏ها و جاهاى قربانى) به ما نشان ده و بر ما عطف توجه کن، که تویى که بسیار عطوف و توبه‌‏پذیر و مهربانى.

یک قرار معنوی: بیایید با هم تصمیم بگیریم که توی قنوت نمازمون هر روز یکی از این دعاها رو جا بدیم و برای بچه های همدیگه هم دعا کنیم.

تهیه و تنظیم: ساجده طالبی

منبع: http://mamanschool.niniweblog.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

تصاوير خود را به اشتراك بگذاريد
7 اسفند 93 18:17
تصاوير خود را به اشتراك بگذاريد با آرزوي روزهاي خوب براي شما و فرزندان دلبندتان مي خواستم سايتي را معرفي كنم براي اشتراك عكس و تصاوير شما و فزندنتان شما مي توانيد در سايت پيكسل : پروفايل بسازيد - عكس ارسال كنيد - نظر بدهيد - به عكس ها امتياز بدهيد - پيام براي ديگران ارسال كنيد و يه عالمه امكان ديگه ... يه سري به ما بزنيد اونايي كه اومدن ديگه نرفتن http://pixel.aiande.com
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد