سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

راهکارهای ساده برای تربیت دختران موفق

1393/4/13 16:50
نویسنده : یکی از ما
3,382 بازدید
اشتراک گذاری

 

پدرای عزیز؛

میخوام شما رو با  گام هایی آشنا کنم که  برای هر پدری مفیده و میتونه

کمکتون کنه تا تلاش های مثبت و موثری در جهت تربیت دخترانتون داشته باشید.

پدر عزیز در سال های رشد دخترت قدم به قدم او را همراهی کن.شجاعت، اعتماد به نفس، یاری، هدایت و حمایتی را که نیاز دارد، برای او تامین کن!

 پدران و دختران


گام اول: او را طوری تربیت کنید که عشق و ثروت به دنبال داشته باشد! 

چرا ما میخواهیم کودکانمان سریع بزرگ شوند که وقتی به عقب برگشته و به گذشته نگاه میکنند، احساس پشیمانی و تاسف وجودشان را فرا بگیرد؟!

برخی از والدین کودک 3 سالشان را به کلاس هایی میفرستند که اضطراب و نگرانی زخم هایی ناعلاج را در بدن آنها به وجود بیاورد.

آموزش، زینت خوشبختی و لازمه ترقیست.دخترانتان را به گونه ای تربیت کنید که پول و عشق را به دنبال داشته باشد! به طوری که هیچ کس نتواند آن را از آنها بگیرد.

بچه ها باید از کودکی خود لذت ببرند، نه اینکه زیر بار سنگین تکالیف مدرسه له شوند.

بازی کردن کودک با پدر بزرگش همانند رفتن به مدرسه تکملیست!

اینکه کودک بتواند با والدین،پدربزرگ و مادربزرگش، عمه و دایی و دوستانش بازی کند بهترین آموزش است.

گام دوم: موفقیت دختر شما در چیست؟

موفقیت اصطلاحی نسبی بوده و بسیار قابل بحث است.

بهتر است دختر شما از همه عاقل تر باشد تا اینکه فقط دکتر، مهندس یا هر حرفه دیگری را داشته باشد.دختر شما نمیتواند خیلی از مسایل را در دانشگاه بیاموزد، اما میتواند اطلاعات مورد نظر را از شما و کتابها یاد بگیرد پس تلاش کنید مشاهدات خود را به همراه کتاب هایی که مطالعه و علامت گذاری کرده اید در اختیار او بگذارید.

همیشه تشویق موثرتر از نامه ای حامل تشکر و قدردانیست.

اگر خواهان پیشرفت دخترتان هستید اجازه دهید به دنبال علم به هرجا برود.

گام سوم: به هر طریق ممکن او را مجذوب خود کنید، اما وقتی مرتکب اشتباهی میشود، داد بزنید!   

گاهی اوقات، دختران ارتباط غریبانه ای با پدرانشان دارند. آنها معمولا از رابطه ای ساده و آرام با مادرشان لذت میبرند اما ارتباط برقرار کردن با پدرها برایشان دشوار است.

اجازه دهید این اعتماد به نفس در او حاصل شود که شما در همه حال پشتیبانش خواهید بود. مسایل بسیاری در زندگی وجود دارد که او مایل است با شما در میان بگذارد، نه با مادرش! در این لحظات حیاتی حضوری فعال داشته باشید.

به یاد داشته باشید که در یک رایطه دو سویه، سکوت بیشترین تاثیر را دارد تا کلمات.شاید اوقاتی وجود دارد که او بخواهد قلبش را آسوده کند و چون به قضاوت شما اعتماد دارد، تمام افکارش درونش را بیرون بریزد.

دخترتان را مجبور نکنید تا به شما اعتماد کند. با رفتار خود او را متقاعد کنید و به زبان بیاورید که قلبا خواهان شادمانی او هستید.بگذارید خودش متوجه شود که شما عاقل تر از او بوده و دانش بیشتری دارید.اجازه دهید فواید گوش سپردن به نصایح شما و زیان های بی توجهی به آنها را تجربه کند.

گام چهارم: به خاطر دخترتان به همسرتان احترام بگذارید! 

مهمترین کاری که یک پدر میتواند برای دخترش انجام دهد، این است که به مادرش احترام بگذارد.

با احترام گذاشتن به همسرتان منتظر کارهای خوب بزرگ از سمت او باشید.

گام پنجم: کاری کنید که او به شما افتخار کند، فقط شعار ندهید، عمل کنید.

او را در کوچکترین کارهای روزانه دخالت دهید.

پدر عزیز! فراموش مکن که دخترت همواره تو را میبیند و شاهد کارهای توست. اگر کوچکترین لغزشی در صداقت، درستکاری و امانتداری شما باشد، شانس تبدیل شدن به یک  قهرمان از دید او را از دست خواهی داد.

 

گام ششم: اگر امکانش وجود دارد، پسری را به دامادی بپذیرید.

خانواده هایی که در خانه هایی کوچک با اتاق های محقر زندگی میکنند، غالبا شادتر از افرادی هستند که در خانه های مجلل سکونت دارند.

تعدادی از پدران اشتباه میکنند و نگران چیزهایی هستند که ندارند به جای اینکه نگران داشته هایشان باشند.تجربه ثابت کرده پسر بچه هایی که از چیزهای خوب کمتری در زندگی بهره مند بوده اند، به بالغینی شایسته و دامادهایی عالی بدل خواهند شد.

پدر یا مادر بودن اصلا کار آسانی نیست و البته روش های بسیاری برای اطمینان از انجام درست آن وجود ندارد. همه آنچه که ما میتوانیم انجام دهیم منتهای کوششمان است. گرچه در آخر هم کنترل مستقیم خود بر بچه ها را از دست داده و متوجه میشویم که باید با محبت بسیار از تادیب به سوی اعتماد حرکت کنیم.

 

منبع: خلاصه ای از بخش دوم کتاب راهکارهای ساده برای تربیت دختران موفق

تهیه و تنظیم: سمانه پورگل افشان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

ناهید مامان پرنسس وشاهزاده کوچولو
17 تیر 93 16:30
سلام وب پرمحتوا وعالی دارید نکات ظریف وخوبی دارد من کلی استفاده کردم با اجازه شمارا لینک کردم اگه شما هم دوست دارید تبادل لینک امجام بدیم
یکی از ما
پاسخ
سلام دوست عزیزمون! ممنونم که ما رو از نظرتون بهره مند کردین و یه عالمه خوشحالیم که سرزمینمون مامانای خوب و آگاهی مثل شما داره...
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد