سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

کودک و دشمن شناسی

1393/1/26 13:01
نویسنده : یکی از ما
5,338 بازدید
اشتراک گذاری

چشمکدر ارتباط با نظری که یکی از دوستانمون درباره ی دشمن شناسی داشتن احساس کردم گذاشتن این مطلب خالی از لطف نباشه.

متفکرفکر می کنم یکی از مهمترین و اساسی ترین وظایفی که والدین بر عهده دارند غربالگریه چیزهایی که قراره کودکان با چشم های قشنگشون اون ها رو ببینن. آیا وقت آن نرسیده است که با این همه دانشی که از علوم روان شناسی و تربیت کودک در دست است، انتخاب آگاهانه تر و مناسب تر ی برای آنچه کودکان می بینند و می شنوند و می خوانند صورت داد؟ چرا که  چشم یکی از مهمترین اعضاء برای دریافت و ورود اطلاعات به قلب و مغز انسان هاست و این عضو در دوران کودکی نقش بسیار بسیار مهمی رو بازی می کنه.

احادیث و روایاتی که با مضمون چشم دریچه ی قلب و اندیشه ی آدمی است؛تائید کننده ی این مطلبه.

 امام علی (ع) می فرمایند: «صفحه ی دل کودکان، همچون زمین مستعدی است که هیچ گیاهی درآن نروئیده و آماده ی هرنوع بذرافشانی است».

و یا به قول شاعر گرانقدر: «زدست دیده و دل هر دوفریاد   که هرچه دیده بینه دل کنه یاد»

افسوسالگو دهی و قهرمان سازی امروزی برای کودکان از طریق انیمیشن هایی که در بازارهای جهانی عرضه می شن به راحتی امکان پذیره و اینکه کودکان ما چه جور انیمیشن هایی رو باید با غربالگریه والدین تماشا کنن وظیفه ی مهمه والدین عزیزه.

شاید بد نباشه که یه کلیاتی رو در مورد انیمیشن ها بدونیم.

والت دیزنی، شرکت آمریکایی- اسرائیلی که همواره در خدمت اهداف پلید رژیم صهیونیستی است، نامی شناخته شده است که سازنده ی نخستین شخصیت معروف دنیا، میکی ماوس است. میکی ماوس که در واقع نمادی از یهودیان سرگردان و تنهاست.


زمانی کارتون هایی مانند سفید برفی، سیندرلا، دیو و دلبر و که نماد بیچارگی، سرخوردگی، تنهایی و آزار دیدگی بودند و با توسل به نیروهایی غیرخدایی و سحر و جادوگری به تمامی مشکلات فائق می آمدند خوراک روزانه ی کودکانمان بود، حال الگوهای دیگری انتخاب شده و روانه ی بازار شده اند تا ذهن و روح بچه ها را به همان شکلی که سازندگان این برنامه ها خواهانش هستند بسازند.این کارتون ها مروّج زندگی و فرهنگ منحط غربی است.

کارتون سوپرمن، بت من، اسپایدرمن، هری پاتر و هم اینک؛ بن تن، شرک و انیمیشن باربی و دیاموند کاستل که محصول شرکت مایکروسافت است، که محتوا و مضامین اون ها عاشقانه هایی بدون در نظر گرفتن اخلاق، خشونت و قهرمان سازی هایی که دارای قدرت هایی بی نهایت، لایتناهی و موفق بدون حضور خداوند هستند و یا ترویج و تبلیغ خشونت و روابط نامشروع جنسی به دختران می باشد.

به امید روزی که جوانان، مبتکران، متفکران و خلّاقان  ایران اسلامی بتونن فرهنگ غنی ملی و دینی رو در قالب انیمیشن روانه ی بازارهای جهانی کنند تا خلاء کودکان برومند ایران اسلامی از میان برود.

تهیه و تنظیم: ساجده طالبی با اقتباس از سایت پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه دارالقرآن الزهراء (س) تکاب

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد