سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

کوچولو بیا یارآقا باشیم 11 (گالری مهدوی کودکانه)

1402/11/29 20:20
نویسنده : یکی از ما
6,023 بازدید
اشتراک گذاری

شش روزی مشغول سفرهای استانی بودیم. البته نه از نوع ریاست جمهوری!، بلکه در راستای احداث شعب «بنیاد سفینه در استان یزد» که الحمد الله خیلی هم موفقیت آمیز بود.

آدم ها و جاهای زیادی را دیدم ،یکی از جاهای قشنگ را که اسمش را گذاشتم گالری مهدوی را برایتان گزارش می کنم:(حتما ببینید، ضررنمی کنید!)

کودکان

این گالری، در بازه ها و زمان های متفاوت ،پذیرای مهد کودک ها و یاور کوچولو های امام زمانی است.

بخش کودک فرهنگسرای تخصصی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) یزد (فرهنگسرای مهدوی یزد) متولی این گالری زیبا بودند؛خوش سلیقه بودند و مخاطب کودک را می شناختند.

دم در ورودی دو فرشته ی کودکانه و زیبا با « بقیه الله خیرلکم ان کنتم مومنین»به استقبال بازدید کنندگان می آمدند.

فرشته

هر قطعه از دیوار این سالن قرار بود با تکه های یونولیتی رنگ آمیزی شده مفاهیم زیبا و عمیقی را در جان و دل کودکان مهدوی بنشانند.

دیوار اول، خورشید پشت ابر را برای بچه ها بازگو می کرد.

خورشید

دیوار کناری، دنیا آمدن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و این که هر بچه ای اسم پدر و مادر خودش را می داند پس چه خوب است که با مادر و پدر امام خودش هم بیشتر آشنا بشود.

در قسمت بعدی، یاور کوچولوی امام زمانی  به جشن تولد امام خودش می رفت و در تکاپوی تهیه کادو و هدیه برای امام خود ، سرانجام به این سمت رهنمون می شد که بهترین هدیه، کارهای خوبی است که می تواند باعث خوشحالی  اماممان شود.

کادو

در قسمت بعد، مربیان و بچه ها به صحبت  پیرامون کارهای خوب می پرداختند و آن ها را با هم مرور می کردند.

کار خوب

حال می بایست از دریای متلاطم زندگی گذر کنند و با پا گذاشتن بر کارهای بد،  خود را به سرمنزل مقصود، یعنی دیار ظهور برسانند؛ بچه ها با پا گذاشتن روی کوسه ها که کارهای بد روی آن ها نوشته شده بود خود را به امام خود می رساندند.

کوسه

و حالا اتاق ظهور:

تورهای سبز و تزئینات  اتاق ظهور، دلنشین بود.سمت راست،شمایل حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کنار کعبه را می دیدی و گویی «انا المهدی» آن را با گوش جان می شنیدی.

امام

در روبرویت دیدن بچه هایی خوشحال که در آغوش امام خود شادی می کنند تو را به حسرت وا می داشت؛ بچه هایی که از هر ملیت،قوم و نژادی بودند و آرزو می کردی ای کاش به زودی تو هم در دیار ظهور گام برداری.

کودک خوشحال

پیشنهاد دادم تو اتاق ظهور، دیگر حس های کودکان را هم درگیر کنند؛برای مثال: به هنگام ورود کودکان به این اتاق، بوی خوب و خوشی فضا را عطرآگین کند و از نورپردازی سبز هم برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنند.

خیلی وقت ها مهم نیست که ما چه قدر بودجه داریم، مهم این است با کمی خلاقیت می توانیم تاثیرات ماندگار و به سزایی را در ذهن و فکر مخاطب بگذاریم.

بازهم خلاقیتی که این دوستان انجام داده بودند «پاسیو» این سالن را به صورت تلوزیونی در آورده بودند و نمایش های متنوع و متفاوتی را از جمله مسائل مربوط به کودکان فلسطینی را به نمایش می گذاشتند و بعد کودکان با کوله باری از خاطرات خوش، با این گالری زیبا خداحافظی می کردند.

تلویزیون

«هیأت انصار ولایت یزد» هم، در سالروز میلاد «حضرت علی اصغر» جشنواره «شکوفه ی سیب» را برگزار کردند با حضور «حاج آقای فرحزادی» و مجری توانمند برنامه ی «سمت خدا»،«نجم الدین شریعتی»، با نگاه فرهنگ سازی انتخاب نام زیبا برای فرزندان که در نوع خود بسیار خلاقانه و تاثیرگذار وجدید بود.

فرشته ها

«هیأت رأیه الهدی یزد» هم اتاق کودک و بازی داشت که قرار شد مراسمات «بنیاد سفینه» ازنیمه رمضان «میلاد امام حسن مجتبی(علیه السلام)» برگزارشود.

مژده به همه ی دوستانی که علاقه مند هستند برنامه های «بنیاد سفینه» قبل از مناسبت ها به دستشان برسد تا آن ها هم بانیان خیر باشند در قسمت نظرات ،مشخصات خودشان به همراه ایمیلشان را ارسال کنند تا در راستای افزایش شعب سفینه با آن ها رایزنی های لازم انجام بشود.

به امید روزی که در سراسر دنیا ،تمامی کودکان شیعه از چنین فضا ها و جشن هایی لذت ببرند تا زمانی که این شیرینی با شیرینی حضور حضرت همنشین شود.(ان شاء الله)

گزارشگر: مرثا نورانی

بازنشر: وب سایت سفینه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

زندوی
7 اردیبهشت 97 22:27
سلام.من هم بیشتر وقتها برای اجرای مراسم ها از سایت شما ایده میگیرم و ممنون میشم که برای مراحل بعدی (گرفتن طرح درس ها و شعبه سفینه )راهنمایی کنید.
یکی از ما
پاسخ
سلام دوست گرامی یه شماره ای که در تلگرام دارید ارسال کنید ( نظر رو به صورت خصوصی ارسال کنید.)و تلگرامی با هم در ارتباط باشیم،ان شاالله
سیده فهیمه عاملی
9 فروردین 98 15:05
بسیارکارخوب وخلاقانه ای بود خیلی زیباواقعا کاش درهرشهرستان بزرگ یاکوچکی ازاین کارهامیشدمن هم دوست دارم دراین زمینه هرکمکی که ازدستم بربیادانجام بدم
یکی از ما
پاسخ
سلام دوست گرامی
شما می توانید شعبه ی ما در شهرتون یا روستاتون باشید،قبل از مناسبت مد نظر با ما در ارتباط باشید، محتوا رو دریافت کنید و در یک جمع صمیمی، (یه جمع کوچیک و چند نفره هم کفایت می کنه)برنامه رو اجرا کنید و چند عکس و توضیح مختصر ارسال کنید تا با نام خودتون در وبسایت قرار بگیره.
در صورت تمایل به صورت نظر خصوصی، شماره تلفن ارسال کنید.
سیده زهرا زندوی
21 فروردین 98 4:48
با سلام
من چند بار با استفاده از برنامه های شما برنامه اجرا کردم.مایلم که برنامه هاتون قبل از مراسم ها به دستم برسه.

شماره واتس اپ و سروش و ایتا


ایمیل
goldgarden89@gmail.com
یکی از ما
پاسخ
سلام دوست گرامی
در سروش برای شما پیغام ارسال خواهیم کرد، موفق و موید باشید.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد