سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

آی پد و تبلت اسباب بازی های جدید کودکان!

1393/6/4 16:25
نویسنده : یکی از ما
3,268 بازدید
اشتراک گذاری

تولید کنندگان تبلت و آی پد از استقبال زیاد مصرف کنندگان در دو سال گذشته تولید خود را افزایش دادند. در حال حاضر والدین از این ابزارهای تکنولوژی به عنوان اسباب بازی برای کودکان خود استفاده میکنند آیا واقعاً استفاده از تکنولوژی برای کودکان نیاز است؟ در بریتانیا از ماه آپریل سال 2010 حتی در مهد های کودک به کودکان آموزش استفاده از تبلت و آی پد داده میشد به این صورت که بچه ها به جای بازی با وسایل مناسب سن و سالشان از فناوری های جدید استفاده میکردند! در حال حاضر کتاب های داستان یا دیگر وسایل بازی کمتر مورد توجه کودکان قرار میگیرد.

                                          

 کارشناسان معتقدند که در هر 15 ثانیه در جهان یک تبلت به فروش میرسد و این حجم بالای استقبال از تکنولوژی تولید کنندگان را به سمت تولید بیشتر اینگونه ابزارها سوق میدهد. اما در این میان از سال 2012 تا به امروز استفاده والدین و خرید این ابزارهای توسط آنها از 21 درصد به 51 درصد رسیده است و والدین از این گونه وسایل به عنوان اسباب بازی برای کودکان استفاده میکنند. مشاهده شده که حدود 7 درصد از کودکان تبلت شخصی دارند یعنی از تبلت والدین خود استفاده نمیکنند بلکه به صورت مجزا از این ابزار استفاده میکنند.


ترسوکارشناسان معتقدند که تا سال 2015 تقریبا نیمی از کودکان استفاده از این ابزارها را یاد گرفته و از دنیای اسباب بازی های سنتی دور میشوند. رسانه های آمریکا این استفاده ی روز افزون تکنولوژی توسط کودکان را مناسب ندانسته و روانشناسان معتقدند که استفاده ی بیش از حد از این وسایل برای کودکان زیر 8 سال مناسب نیست. کودکان با سرگرم شدن طولانی مدت با این ابزارها از تحرک و جنب و جوش مورد نیازشان به دور بوده و باعث عدم تحرک آنان میشود.


نهاین در حالی است که روان شناسان بالینی در آمریکا به والدین هشدار دادن کودکان نباید ساعات طولانی در اتاق شان با این وسایل مشغول به بازی باشند و حتی اگر به عنوان اسباب بازی از این وسایل استفاده میکنند باید با نظارت والدین باشد. استفاده از این ابزارها جدیداً برای تقویت هوش فناوری کودکان مورد استفاده قرار میگیرد اما این در حالی است که کودکان از سنین پایین ذهن آماده ای برای یادگیری دارند بنابراین عادات های بد استفاده بیش از حد از این تکنولوژی ها حداقل برای کودکانی که به مدرسه نمیروند مناسب نیست.


تعجبدر ویدیویی که در این زمینه در یوتیوب منتشر شده حتی بعضی از والدین اعلام کردند که کودکان کلماتی مثل "آی پد" یا "تبلت" یا نام برند تبلت ها را زودتر از کلمات روزمره یاد گرفتند! بنابراین بهتر است برای استفاده از این ابزارها یا کودکان را محدود کرده تا ساعات خاصی در روز برای استفاده از این وسایل اجازه داشته باشند یا اینکه حداقل اجازه دهیم کودکان به سنی از رشد رسیده و پس از آن این ابزار را در اختیارشان قرار داده و تحت کنترل والدین از این وسایل استفاده کنند.

منبع: http://banki.ir/

تهیه و تنظیم: سمانه پورگل افشان

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد