سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

گزارش جشنواره ارتش سری (1)

1392/12/1 0:30
نویسنده : یکی از ما
2,684 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

جشن
 ارتش سری

تشویقجشنواره ارتش سری به مناسبت میلاد امام حسن عسگری(ع)در خانه کودک آفرینش برگزار شد.

تشویقجشنواره ای پر از هیجان،خلاقیت و جذابیت برای کودکان 4 تا 6 ساله؛پیشنهادمی کنم این گزارش خلاقانه را از دست ندهید:

لب خوانی

چشمکاین جشنواره بازی محور بود که چهار مرحله داشتَ که بر مبنای رمز گشایی بود؛یعنی وقتی متوجه رمز مرحله ای می شدی می توانستی وارد مرحله ی بعدی بازی شوی.

ورود:

سوالمطابق روال همیشگی بنیاد سفینه،این بار هم ورود ویژه ای در نظر گرفته شده بود تا از ابتدا ذهن مخاطب با علامت سئوال (Question mark)مواجه باشد.

واما ورود:چراغ ها خاموش بودند و مربیان چراغ قوه به دست و آهنگ ژانر وحشت و هیجان انگیزی(البته نه خیلی ترسناک که بچه ها بترسند!)در سالن پخش می شد و قرار بود سرباز و یاور کوچولوها که توی دو تا تیم(دخترهاو پسرها) قرار گرفته بودند از توی تونل رد شوند و در جایگاه خودشان مستقر شوند.

متفکرمرحله اول:در بسته:

پس از استقرار و روشن شدن چراغ ها،یاوران کوچک امام باید دربسته ای را باز می کردند. دری که رمز آن یکی از اعداد 1 تا 12 بود و اعداد روی دیوار کنار در چسبانده شده بود و بچه ها هر کدام یک عدد را می گفتند و هر عدد اشتباه حذف می شد تا به رمز مورد نظر یعنی عدد 11 برسند.


که پس از رمز گشایی و باز شدن در، کتابی قابل مشاهده بود که تصاویر کودکانه و زیبایی از زندگانی امام حسن عسگری داشت و این بیت شعر به یاوران کوچک امام،آموزش داده می شد که ارتباط عدد و رمز 11 با امام عسگری (ع) را دریافت کنند:

یازدهم عسگری     از همه عیبی بری

مرحله اول

قرار بود در این جشن به جایی این که بچه ها اطلاعات باران شوند یک سری از داده های محدود به روش سرگرم آموزی(Edutainment) ملکه ذهن آن ها گردد و اما داده ها:

1-امام حسن عسگری(ع)امام یازدهم ما هستند.

2-نام پدر ایشان امام هادی(ع) بود.

3- نام مادرایشان«حدیث» بوده است.

4-باوجود شرایط اختناق شدید و مراقبت های زیاد از امام عسگری، ایشان با روش ها و شیوه های خلاقانه مثل ایما و اشاره و تغییر چهره ی یاورانشان(برای مثال در قالب روغن فروش) و... دست از انتقال پیام ها و تعلیم و تربیت یارانشان نکشیدند.

 سری

برای ورود به هر مرحله ای؛خاموش شدن چراغ ها، آهنگ هیجان انگیز و بیسیم و ذره بین و جملات هیجانی، چاشنی کار بود و به دنبال سر نخ ها می گشتیم، به اضافه این که این بار می بایست مسیر مارپیچی را رد می شدند تابه مرحله دوم بازی برسند.

لب خوانی

تشویقو اما  مرحله دوم:

در این مرحله قرار بود به نوعی بند چهارم داده ها را(مراقبت های شدید جاسوسان بنی عباسی)، یاوران کوچک امام، تجربه کنند فلذا بازی «لب خوانی» طراحی شده بود تا آن ها هم رمز این مرحله دریافت کنند که بسیار با استقبال خوبی  هم از طرف بچه ها روبه رو شد.

لب خوانی مورد نظر؛امام هادی (ع) بود که بند دوم داده های جشنواره را به خودش اختصاص داده بود.

ادامه دارد....

برای در جریان قرارگرفتن دو مرحله ی دیگر، به گزارش شماره 2 این چشنواره مراجعه کنید.

 

ایده پرداز و تهیه و تنظیم گزارش:مرثا نورانی.

اجرا کنندگان چشنواره:ساجده طالبی، سمانه پورگل افشان، مرثا نورانی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد