سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

عیدانه های کودکانه(1)(عرفه ای کودکانه)

1402/3/30 10:09
نویسنده : یکی از ما
5,697 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

 کودکانمون رو،چه طوری باید مفاهیم سختی مثل عرفه و شاید خیلی مفاهیم دیگه ای که توی دین اسلام داریم و شاید فهمش حتی برای ما بزرگتر ها هم سخته، چه برسه به کودکان،آشنا کنیم و اونها رو براشون توضیح بدهیم؟

مهم ترین و بزرگترین راز موفقیت توی این گونه موارد آشنایی با زبان کودکان است. کودکان تا زمانی که توانایی درک مفاهیم انتزاعی رو نداشته باشن برای درک مفاهیم نیاز به ملموس بودن و عینی بودن اونها دارن.

در ادامه ی مطلب ایده هایی برای عینی کردن مفاهیم عرفه  برای کودکان تقدیمتون می کنم که الهام گرفته شده از طرح زیر چتر سبز برنامه ای که ویژه ی کودکان در روز عرفه سال 91 توسط خانه کودک اصفهان برای کودکان اجرا شده، امیدوارم که واستون کاربردی باشه

التماس دعا

می شه یه شخص یا اشخاصی در قالب فرشته داشته باشیم واسه اینکه با کودکان در ارتباط باشن، کودکان رو همراهی کنن و واسه کودکان یادآور این باشن که یه فرستاده ی آسمونی از طرف خدای مهربون هست که همواره مراقب اون هاست.

می شه یه شخصیتی داشته باشیم  در قالب گل عروسکی یا هر چیزی که کودکان بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن و از طریق اون طریقه ی نیایش و دعا رو با زبان کودکانه به اون ها منتقل کنیم.

می شه یه سری بادبادک داشته باشیم و دعا و پیام کودکان برای خداوند رو روی اون ها بنویسیم و اون ها رو به توسط خود کودکان پرواز در بیاریم.

به هر حال هر ایده ای که بتونه دعا و نیایش و ارتباط با خدا  و خود خدا رو برای کودکان عینی کنه توی این طرح جا داره. اینطوری می تونیم مفاهیم خدا و ارتباط با خدا رو توی ذهن کودکانمون به یاریه خدا طبقه بندی کنیم.

تهیه وتنظیم: ساجده طالبی

 منبع خبر: http://www.mehrnews.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد