سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

آشنایی با روش کار «بنیاد سفینه»

1392/4/29 8:14
نویسنده : یکی از ما
5,558 بازدید
اشتراک گذاری

 سرگرمی آموزی

متفکر«بنیاد سفینه»، با هدف تقویت ایمان و حب اهل بیت (علیهم السلام) در زمینه تخصصی برگزاری جشن ها و مراسم مذهبی  برای کودکان و خردسالان مشغول به فعالیت است ؛روش علمی  کار «بنیاد سفینه » اصطلاحا روش Edutainment(سرگرم آموزی) است؛ روش مذکور که به انتقال غیر مستقیم  مسائل آموزشی و تربیتی  از طریق سرگرمی، جذابیت، خلاقیت و تغییر نگرش و گرایش در مخاطبان می پردازد، از دهه 90 میلادی در کمپانی های بزرگ ساخت و تولید فیلم، انیمیشن، بازی های رایانه ای، سایت های اینترنتی و...مورد استفاده روز افزون  بوده است.

 متفکرسرگرم آموزی، یک روش تربیتی و آموزشی است که در قرآن، نهج البلاغه، مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، لطیفه های عبید زاکانی، الفیه ها (هزار بیت آموزشی)،و...، در بسیاری از آثار دینی و فرهنگی ما، کاربرد فراوانی داشته است. اینکه عمیق ترین و دقیق ترین مطالب و مفاهیم و آموزه ها، در قالبی زیبا و جذاب و سرگرم کننده، به شکلی که شکل ارائه مطالب هم برای مخاطب جذاب باشد، ارائه شود. هارمونی (ریتم و آهنگ)، تعلیق، طنز، ضرب آهنگ، آشنازدایی، ذکر داستان، تمثیلات فراوان، نثر آهنگین، و دیگر تکنیک های حوزه جذب مخاطب، در این آثار دینی و فرهنگی، الگوهای بسیار خوب تربیتی هستند.

متفکراین شیوه تربیتی و آموزشی، امروزه در ادبیات تخصصی غربی، با تلفیق دو واژه آموزش(Education) و سرگرمی (Entertainment)، یک معادل جدید یافته است (Edutainment)، که ما آنرا "سرگرم آموزی" می نامیم.

 متفکر نمونه های اعلای تلفیق هنر و تربیت را می توان در تک تک آیات قرآن مشاهده کرد چرا که فصاحت، بلاغت، آهنگ، ریتم، وزن ونظم  آیات خود دارای جاذبه ای بسیار قوی برای مخاطب است، به شکلی که حتی اگر،شخصی با زبان عربی ناآشنا باشد ازشنیدن آیات قرآن لذت میبرد.این بیان جذاب و شیرین  قرآنی بستری برای انتقال دقیق ترین و عمیق ترین مفاهیم الهی است واگر این جذابیت در زبان و بیان قرآن نبود قرآن رامعجزه جاوید نمی ساخت.

متفکرنمونه های متعدد انتقال مفاهیم دینی از طریق جذابیت های هنری، اخلاق والای انسانی و تکنیک های مخاطب پسند در سیره اهل بیت (علیهم السلام) فراوان اند؛ اخلاق خوش، بازی با کودکان، استفاده از شوخی و طنز حکیمانه ، توجه به نیازهای مخاطب، طیف سلایق مخاطبان، روان شناسی رنگ، جامعه شناسی مخاطبان و...فقط بخش کوچکی از شیوه های تربیتی این بزرگواران است.

تهیه وتنظیم: مرثا نورانی

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

طراح قالب اختصاصی نی نی خودتون
29 تیر 92 10:53
طراح قالب اختصاصی نی نی خودتون اگه میخوای وبلاگ نی نی خوشگلتو به طور اختصاصی طراحی کنی، طوری که عکسش توی قالب استفاده بشه، من میتونم این کارو برات انجام بدم... اونم فقط با 10 هزار تومان! نمونه کارها در سایت موجود است http://designer123.blogfa.com/
نِحی
27 تیر 93 2:50
خب این برگزاری جشن ها و مراسم مذهبی رو اطلاع رسانی میکنید زمان و مکانش رو؟ مثلا الان برای شب های قدر....
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد