سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

مسافر قطارکوچولو (۲۲) (جشن حوض فیروزه ای (2))

1401/3/18 11:34
نویسنده : یکی از ما
3,884 بازدید
اشتراک گذاری

بخش دوم:

مجری به سمت حوض می ره و ماهی هایی رو که بچه ها توی بازی قبلی گرفتن بهش می ده و می گه: بیا حوض کوچولو این ماهی ها برای تو تا توهم رنگ و وارنگ شی و هم پولک هاشون برق بزنن و تو هم بدرخشی.

مجری: چیه چرا باز هم ناراحتی؟ باز چی شده؟ و باز گوشش رو تیز می کنه و بعد رو به بچه ها می گه : می دونین حوض     کوچولو چی می گه؟ می گه : من دیدم که همه ی حوض های صحن امام رضا«علیه السلام»، فواره دارن، من که فواره ندارم؟  حالا باید چیکار کنم؟

مجری یه ذره فکر می کنه و می گه : آهان فهمیدم، من و بچه ها یه باز ی با هم می کنیم تا بتونیم یه خورده سنگ واست جمع کنیم. اون وقت تو سنگ رو با خودت ببر مشهد و اونجا بده به کبوترها تا سنگ ریزه ها رو پرتاب کنن توی حوض، اونوقت  آب ها پخش می شن توی هوا و یه جورایی می شه شبیه فواره، خوبه؟

بچه ها بیاین بازی کنیم. 

بازی و مسابقه (بخش دوم) «مراقب سنگ ها باشیم»

توضیح بازی: : توی این بازی  باید چند نفر رو انتخاب کنیم(تعداد نفرات بستگی به اندازه ی پارچه دارد)بعد مجری یه پارچه رو روی زمین قرار می ده و بعد بچه ها اطراف پارچه رو می گیرن مجری یه سنگ رو توی پارچه می ذاره  شروع به خوندن   شعر می کنه بچه ها باید با ریتم خواندن شعر حرکات خودشون رو انجام بدن (وقتی سریع خوانده می شود سریع حرکت کنند و وقتی آروم خونده می شه، آروم حرکت کنند.) این بازی چند مرحله داره توی مرحله اول بچه ها باید همانطوری که اطراف   پارچه رو گرفتن و سنگ توی پارچه قرار داره بدون اینکه سنگ بیفته بچرخن. توی مرحله دوم با همون حالت باید باز و بسته  شن، توی مرحله ی سوم به همون شکل بشینن و بلند شن و توی مرحله چهارم با همون حالت بپرن. بچه ها باید مراقب سنگ باشن که نیفته، توی هر مرحله مجری به سنگ، به سنگ ها اضافه می کنه.مثلاً مرحله ی دوم دوتا و به همین ترتیب تا مرحله ی چهارم چهارتا.

رضا(ع)که نور خداست        امام هشتم ماست

رئوف و مهربونه                 دردامونو می­دونه

می­کنه مارو دعوت            می­ریم مشهد زیارت

اونجا مثل بهشته                پر شده از فرشته

هدف بازی: این بازی از نوع بازی های دانشی_تحرکی می باشد که از طریق شعری که در زمان بازی خوانده می شود یک سری اطلاعات به کودک داده می شود. ونیاز به تمرکز، و برقراری هماهنگی بین چشم، دست و پا رادارد.

میان برنامه (بخش دوم)

مولودی زیر توسط مجری خوانده می شود تا بچه هایی که برای اجرای مسابقه آمدند همه سر جای  خود قرار بگیرند و مجلس  دوباره به نظم و سکوت برسد.

با مردم دنیا                 با شیعه­ ی حیدر

بودی تو چه خوش­رو     یا ضامن آهو

کردار تو باشد               گفتار تو باشد

پر نکته و نیکو                یا ضامن آهو

ای شاه خراسان              جمعیت زائر

آورده به تو رو                   یا ضامن آهو

آن صحن و سرایت         از عطر مناجات

گردیده چه خوشبو         یا ضامن آهو

ایده پردازان: مرثا نورانی، ساجده طالبی

اجرا : مرثا نورانی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد