سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

تولید بازی با موضوع سبک زندگی+ تصاویر

1394/5/23 10:28
نویسنده : یکی از ما
2,219 بازدید
اشتراک گذاری
 
 
تولید بازی با موضوع سبک زندگی+ تصاویر
دیروز یه بازی خوب،از برنامه ی بازار روی تبلتم نصب کردم،واقعا بازیتشویقتشویقتشویقتشویقتشویقتشویقعالیه،دست سازندگان اون درد نکنه، گفتم به شما دوستان خوبم هم معرفی کنم؛
 بازی "محله با صفا" یک بازی جذاب و منحصر بفرد ویژه "گوشی ها و تبلت های هوشمند اندرویدی" است که قرار است همراه با اهالی باصفای خود، میهمان خانه های شما باشد. فرق نمیکند موبایل داشته باشید یا تبلت، درهر صورت میتوانید ساعات خوشی را در این محله سپری کنید.
 

بازی محله با صفا متشکل از ۲۸ بازی کوچک (متناسب با قابلیت های سیستم عامل اندروید) است که این بازی ها درپنج دسته بازیهای مرتبط با "دغدغه های خانواده ها"، یک دسته بازیهای مرتبط با "مسجد"، یک دسته بازیهای مرتبط با "سفر" ، یک دسته بازی های مرتبط با "کتابخانه "و یک بازی نهایی با موضوع معرفی "دستاوردهای علمی، هسته ای، نظامی و ... جمهوری اسلامی ایران" طراحی شده اند.

طراحی بازی ها طوری است که کاربران آماتور " اعم از پدران و مادران " در کنار فرزندان خود بتوانند بخش هایی از بازی ها را با کمک فرزندان خود انجام دهند.

علاوه بر این، بازی ها به گونه ای طراحی شده اند که مخاطبین برای انجام بازی ها و پاسخ به سوالات ابتدای هر بازی ؛ علاقمند به مشورت با سایر اعضای خانواده و شرکت دادن آنها در بازی هستند که خود زمینه ای برای انجام یک بازی خانوادگی و همراهی والدین درکنار فرزندان نیز هست.

بخش"کتابخانه"با در اختیارگذاشتن بیش از ۱۵۰۰ نکته کاربردی، به عنوان منبع اطلاعاتی بازی در نظر گرفته شده که کاربر در هر مرحله از بازی با استفاده از این منابع می تواند به سوالات و معماهای آن مرحله پاسخ داده و به مرحله بعد برود.در عین حالی که اصل وجود کتابخانه در این بازی ، به عنوان یک منبع مورد مطالعه خوب برای والدین و یا کاربران میتواند به صورت همیشگی مورد استفاده قرار گیرد.

بازی "محله با صفا" به موضوعاتی همچون: تغذیه و سلامت ، فرهنگ شهروندی، روابط اجتماعی، اقتصاد خانواده ، ورزش و تندرستی، آشنایی با وجوهات شرعی، تربیت فرزند، حمایت از تولید ملی، اصلاح الگوی مصرف ، کارکردهای مسجد (مشاوره ، کارگروهی و ...) و دانستنی های سفر می پردازد.

 

این بازی با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب که می فرمایند : «خانواده سلول اصلی درجامعه است... به این معناکه اگر سالم شد، یعنی بدن سالم است. » تولید شده و حاصل تلاش تیمهای فنی، هنری و پژوهشی موسسه مهاد رسانه پژوه شیراز است که پس از دوسال کار گروهی، تولید و عرضه شده است.

بازی- مسابقه "محله با صفا" گامی نو در تولیدات فرهنگی و رسانه ای در حوزه بازی های بومی و مرتبط با حوزه های درون فرهنگی ایران است که با بهره مندی از نظرات کارشناسان و مشاوران حوزه کودک ، خانواده و فرهنگ عمومی و با هدف ارائه نکات کلیدی ، آموزشی و مهارت های تخصصی در حوزه های مختلف سبک زندگی با استناد به منابع پژوهشی، دینی و علمی، و همچنین ارائه برنامه ای سرگرم کننده برای اوقات فراغت خانواده ها تولید شده است .

نگاهی جامع به نیازهای خانواده ، بیان دغدغه های عمومی خانواده ها و ارائه راهکار، بیان جایگاه اقوام و خویشاوندان در خانواده، توجه دادن خانواده ها به جایگاه اجتماعی خود و نهایتا ارائه قدرت انتخاب به کاربر برای ترجیح شاخصه های سبک زندگی اسلامی بر سایر سبک ها؛ از ویژگی های منحصربه فرد این بازی است.

همچنین با توجه به روایات فراوان در فضیلت مسجد و کاربردهای اجتماعی و فرهنگی مسجد در تاریخ ایران اسلامی ، بخش "مسجد" به عنوان نقطه مرکزی اجتماع و خانواده ها تعبیه شده که خود دارای بازی های جذاب و آموزنده ای در جهت تبیین نقش کارکردی مسجد می باشد.

علاوه بر آن می توان وجود گیم پلی های متنوع و جذاب، طراحی شخصیت ها و طراحی محیط بسیار زیبا و منطبق بر فرهنگ اسلامی را به ویژگی های بازی "محله با صفا" افزود. با ذکر این نکته که این بازی ، شامل بخش های بسیار متنوع محتوایی ، مشاوره ای ، آموزشی و پرسش و پاسخ در کنار خود بازی هاست.

 منبع: فرهنگ نیوز،انتخاب مطلب: مرثا نورانی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد