سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

مهمون کوچولوی خدا 47 (شب قدر کودکانه 1)

1403/1/11 16:03
نویسنده : یکی از ما
4,446 بازدید
اشتراک گذاری

بچه ها، می دونید چه کارهایی برای شب قدر در دستورات دینی و کتاب های ما آمده؟ سوال

می دونم، بعضی از شما اون کارها رو از امام جماعت مسجد شنیدید ،بعضی ها تون هم از معلم یا پدر و مادر شنیدین و بعضی های دیگه هم پیش پدر بزرگ و مادر بزرگ رفتید و از اونا یاد گرفتید...

راه بیدار ماندن

خیلی ها وقتی از امتیازات شب قدر با خبر می شن. دلشون می خواد تمام شب رو بیدار بمونن. ولی نمی تونن و خوابشون می گیره. این ها چه کار می کنن تا خوابشون نبره؟ خب، راه حل این مشکل خیلی آسونه و اون هم اینه که بعد از ظهر کمی بخوابن و موقع شام هم کمتر از شب های دیگر بخورن، همان طور که بچه های امام علی علیه السلام حضرت فاطمه علیهاالسلام این کار رو می کردند.

برنامه های شب قدر

بچه ها، می دونید چه کارهایی برای شب قدر در دستورات دینی و کتاب های ما آمده؟    می دونم، بعضی از شما اون کارها رو از امام جماعت مسجد شنیدید بعضی ها تون هم از معلم یا پدر و مادر شنیدین و بعضی های دیگه هم پیش پدر بزرگ و مادر بزرگ رفتید و از اونا یاد گرفتید، فرقی نمی کنه اونی که مهم، دونستن اون کارها و انجام دادن اون هاست. بچه ها، توی شب قدر، چند تا کار خوبه مثل این که شب رو بیدار بمونن، دعا کنین، دعا برای پدرا و مادرا، معلما، خودتون، دعا برای امام زمان و دعا برای دوستای خودتون، نماز خواندن، خصوصا نمازهای مستحبی مخصوص این شب تا جایی که برای شما امکان داشته باشه، خواندن قرآن مثل خواندن سوره توحید، ناس، قدر سوره های دیگه قرآن که مثل خودتون کوچولواند. یک کار دیگه که هم آسونه و هم جالب این که ما می تونیم با هماهنگی بزرگان مساجد و در پذیرایی از اونایی که شب قدر و بیدار می مونن و به مسجد اومدن، کمک کنید.

خوبه که بزرگ تر ها هم داستان شب قدر رو با زبان کودکانه برای بچه ها تعریف کنند مثلا این جوری:

روزی ماه با ستاره ها مشغول صحبت بود.ماه به ستاره ها گفت:می دانید امشب چه شبی است؟ستاره ها باهم گفتند:نه نمی دانیم! ماه گفت: امشب شب قدر است.ستاره ها پرسیدند: شب قدر چه شبی است؟ ماه گفت:شبی که قرآن برای پیامبرمون فرستاده شد.کاش ما هم می توانستیم بریم زمین. ستاره ها گفتند:چرا زمین؟ماه گفت: آخه تو این شب تمام فرشته ها میرن زمین تا دعای آدما رو پیش خدا ببرند و خدای مهربون تو این شب تا صبح سلامتی و نعمت های خوب رو به اونها هدیه می دهد. ستاره ها گفتند:پس بیایید ما هم دعا کنیم تا فرشته ها دعای ما رو هم پیش خدا ببرند. بعد ماه و ستاره ها با خوشحالی مشغول دعا شدند.

یا این که ،همین جوری که بچه ها آروم دور هم جمع شدن در مورد دعا هایی که توی اون شب عزیز می خوان بکنند با هم صحبت بکنند و ...

قرآن کوچولو تون رو هم با خودتون ببرید و موقع قرآن سر گرفتن شما هم دعا کنید و با خدای خوبتون صحبت کنین.

احترام شب قدر

بعضی از بچه ها، وقتی شب های زیبای قدر رو با دوستان خودشون به مسجد می آیند، احترام این شب رو به خوبی رعایت می کنند، مثلاً سعی می کنند کارهای بیهوده انجام ندن. حواس بقیه مردم را که مشغول خواندن دعا یا نماز هستند، با شیطنت های خودشون پرت نکنند، سرو صدا نکنن و بالاخره هر کاری که نشون بده می دونن که شب قدر با همه شب های دیگه سال فرق داره.

امیدوارم شما دوستای خوبم، با دعاهایی که می کنید، همیشه موفق باشید و خداوند دعاهای شما رو و آرزوهای شما رو برآورده کنه.

منبع: وبلاگ بوستان نور، وبلاگ تجربه های قرآنی و خودم، تهیه و تنظیم: مرثا نورانی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد