سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

نمونه شعرها و برنامه‌های مناسب جشن عبادت (1)

1394/3/21 1:45
نویسنده : یکی از ما
14,514 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به شما دوست خوبمان

دوستان سفینه ای که پست های مربوط به جشن عبادت ما رو مطالعه کردند می دونند که ما بخشی داریم به نام :سلام بر فرشتگان، مجری در این بخش می تونه این جوری شروع کنه که:

دانش‌آموزان عزيز، امروز روزي باشكوه است، فرشته‌هاي الهي بال‌هاي خود را زير سجاده‌هايتان گشوده‌اند.احادیث زیادی وارد شده است که هنگام نماز فرشته‌های آسمانی به زمین فرود می­آیند و بر نماز گزار سلام و درود می‌فرستند. و چقدر خوب است که ما نیز در این روز باشکوه به فرشتگانی  که بر روی شانه هایمان می نشینند سلام بدهیم.

دوتا فرشته ؛ رو شونه هامون

سلام  کنیم  ما ، به هر دو تا شون

رو شونه  ی راست رقیب نشسته

رو شونه ی چپ عتید نشسته

سلام سلام فرشته ها       مخلوقات خوب خدا

من هم دیگه از امروز         می شم بنده ی خدا

سلام به تو ای رقیب         مسئول کارهای نیک

سلام به تو ای عتید           امیدوارم کار بد، از من بشه ناپدید

شعر  بشکن و نشکن

‌به بچه‌ها می‌گوییم: عزيزان بعضي چيزها را در زندگي بايد بشكنيم و بعضي چيزها را نبايد بشكنيم. شعري را مي‌خوانيم شما باید بگوييد بشكنيم يا نشكنيم، بینیم کدامیک از شما حواساتون جمع است‌!

            بشكن بشكن       بشكن    من نمي‌شكنم      بشكن  (بچه‌ها تکرارکنند)

            شما می‌گویید: فندق و پسته        بچه‌ها می‌گویند: بشکن یا نشکن

   شما می‌گویید: پسته با دندون     بچه‌ها می­گویند:   بشکن یا نشکن

‌به همین صورت کلمات دیگر مثل:

‌*عهد و وفا را   * خوابُ و تنبلي   * نظمُ و ادب    * شلختگی را  

 ‌بشکن  بشکن   بشكن  من نمي‌شكنم   بشكن

* دل مامانُ    * دل بابا رو    * دل شيطونُ       * دل دوستتُ    * دل معلما    *

‌بشکن  بشکن   بشكن  من نمي‌شكنم   بشكن

 تخمه ژاپنی    * ظرف چینی را *  شاخه‌ی درخت    * غم و غصه را    *  فندق و پسته را

‌بشکن  بشکن   بشكن  من نمي‌شكنم   بشكن

 

 

تشویق دسته جمعی

برای شور و نشاط بیشتر میتوان به بچهها یاد داد که دوستانشان را با این کلمات تشویق کنند.

«طیب، طیب الله، احسنت بارک الله» 

«چه دختر نازیه خدا ازش راضیه» 

«آ آ آ، آفرین ب ب ب، بهترین  س س س ستاره (اسم دوستی که دارن تشویقش می کنند، مثلا: زهرا، ریحانه و...) حریف نداره»

  بچه‌ها بخوانند و دست بزنند.

اینم شعر محرم و نامحرم که قبلاً تصاویرش رو توی پست های قبلی مربوط یه جشن عبادت گذاشتیم. 

سلام سلام آی بچه ها   آی بچه ها  آی غنچه ها  فرشته ها

گوشاتونو خوب تیز کنید    به من بگین بلند بگین     کی محرمه کی نامحرمه

عموی من برادر بابای من محرم یا نامحرمه ؟محرمه محرمه

پسرخاله که اومده به مهمونی محرم یا نامحرمه؟ نامحرمه نامحرمه

شوهر خواهر پشت دره می خوام درو باز بکنم

چادر بپوشم یا نپوشم؟ چادر بپوش، چادر بپوش

پسر عمو که اومده خونه ما به مهمونی، محرمه یا نامحرمه؟نامحرمه نامحرمه

پدربزرگ قصه میگه قصه های خوب و قشنگ،محرمه یا نامحرمه؟ محرمه محرمه

می خوام برم به بقالی تا بخرم یک سیر پنیر،چادر بپوشم یا نپوشم؟چادر بپوش چادر بپوش

راستی کیه در می زنه؟ پسر دایی پشت دره،چادر بپوشم یا نپوشم؟چادر بپوش چادر بپوش

مادر گرامی شما میتونید محرم نامحرهای دیگر رو هم در قالب شعر بیارید

مثلا:دایی من برادر مادر من محرم یا نامحرمه؟محرمه ومحرمه

تهیه و تنظیم: ساجده طالبی

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد