سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

کوچولو بیا یارآقا باشیم 20 (نمایشنامه ی تئاتر کودکانه شهر رنگین کمان)

1402/11/30 9:40
نویسنده : یکی از ما
11,859 بازدید
اشتراک گذاری

توجه                       توجه

 قابل توجه دوستان سفینه ای

یا بهتره بگیم 

مژده           مژده

نمایشنامه ی شهر رنگین کمان

کاری جدید و خلاقانه

از بنیاد سفینه 

این نمایشنامه رو مربی ها می تونن به صورت نمایش خلاق با بچه ها اجرا کنن.

تازه،اگه امکانات در اختیار نداشتین،اصلا غصه نخورین،چون این نمایشنامه جوری طراحی شده که در هر مکانی، بدون وسیله ی خاصی،قابلیت اجرا داره!

فقط همت می خواد!

پس یا علیتشویق

دانلود صوت نمایش نامه فراموش نشود

یه شب، وقتی همه  رنگ ها خواب بودن، رنگ سیاه بیدار شد و همه جا رو سیاه کرد. صبح شده بود، اما چون همه جا تاریک بود ،هیچ کس متوجه نشد که روز شده، تا اینکه بالأخره یکی از رنگ ها از جاش بلند شد و بقیه ی رنگ ها رو بیدار کرد و بهشون گفت که دیشب که خواب بودن، رنگ سیاه همه جا رو رنگ کرده و به خاطر همین همه جا تاریکه.خلاصه رنگ ها دور هم جمع شدن و فکرهاشون رو روی هم ریختن و به این نتیجه رسیدن که با رنگ سیاه مبارزه کنن تا بتونن دوباره رنگ روشنی و روز رو ببینن.(توضیح: می توان پرده سفیدی به عنوان دکور نصب کرد و هفت نفر از بچه ها ،نقش رنگ های رنگین کمون رو اجرا کنند و مثلا روی زمین خواب باشند و بعد رنگ سیاه یواشکی پرده سفید رو باز می کنه و پرده سیاه رو به جای اون نصب می کنه.)

رنگ قرمز جلو اومد و گفت:

من رنگ قرمز هستم، هیچ رنگی نیست رو دستم

می رم به جنگ سیاه، تا بدونه کی هستم

آهای آهای رنگ سیاه

بیرون بیا از توی چاه

می خوام باهات بجنگم

تا بدونی برنده ام

رنگ سیاه در جواب می گه:

بگو تا بگم کی هستم

رنگ سیاه من هستم

قوی و پر زور هستم

خودم یکه و تنها

می رم به جنگ رنگ ها

رنگ قرمز و رنگ سیاه، با هم می جنگند.رنگ سیاه به رنگ قرمز غلبه می کنه(یعنی اون رو شکست می ده) و برنده می شه.

رنگ سیاه که از برنده شدن خودش خیلی خوشحاله بادی به غب غب می ندازه و

می گه: دیگه کی می خواد بجنگه؟؟

فکر می کنه زرنگه؟

رنگ آبی جلو میاد و می گه:

من رنگ آبی  هستم، هیچ رنگی نیست رو دستم

می رم به جنگ سیاه، تا بدونه کی هستم

من آبی خوشرنگم

به رنگ آسمونم

به رنگ آب دریا

می شویم سیاهی ها

آهای سیاه بد رنگ

بیا تو با من، بجنگ

رنگ آبی و رنگ سیاه، با هم می جنگند. رنگ سیاه به رنگ آبی غلبه می کنه (یعنی اون رو شکست می ده) و برنده می شه. و برنده می شه.

رنگ سیاه که از برنده شدن خودش خیلی خوشحاله بادی به غب غب می ندازه و

می گه: دیگه کی می خواد بجنگه؟؟

فکر می کنه زرنگه؟

رنگ سبز جلو میاد و می گه:

من رنگ سبز هستم، هیچ رنگی نیست رو دستم

می رم به جنگ سیاه، تا بدونه کی هستم

منم منم رنگ سبز

رنگ جنگل و درخت

رنگ خوب و تازگی

رنگ روح و زندگی

آها ی سیاه مغرور

اینقدر نزن حرف زور

منم از تو زرنگ تر

برنده و پیروزتر

رنگ سبز و رنگ سیاه، با هم می جنگند. رنگ سیاه به رنگ سبز غلبه می کنه( یعنی اون رو شکست می ده) و برنده می شه.و برنده می شه.

رنگ سیاه که از برنده شدن خودش خیلی خوشحاله بادی به غب غب می ندازه و

می گه: دیگه کی می خواد بجنگه؟؟

فکر می کنه زرنگه؟

بعد از اینکه رنگ سبز هم مغلوب می شه و کاری ازدستش برنمیاد، رنگ هابه این فکرمی افتن که باید راه حل جدیدی برای شکست دادن رنگ سیاه پیدا کنند.همه ی رنگ ها دور هم جمع می شن و یه جلسه می ذارن و توی اون جلسه هر کدوم از رنگ ها چیزی رو پیشنهاد می دن.

رنگ زرد می گه: من از همه قوی ترم ، من باید به جنگ سیاه می رفتم.

رنگ بنفش گفت: دیدی که هر کدوم از رنگ ها رفتن، موفق نشدن، اینجوری نمی شه باید یه فکر درست و حسابی کنیم.

رنگ نیلی می گه: یعنی ما هفتا رنگ، همگی با هم نمی تونیم از پس یه رنگ سیاه بر بیایم؟

رنگ نارنجی، یکهو یه جرقه به ذهنش می رسه و با شادی می گه: آفرین، آفرین به تو رنگ نیلی چه حرف خوبی زدی؛ رنگ نیلی درست می گه. ما باید با هم متحد بشیم، یعنی یه جوری با هم دوست بشیم که هیچ چیز و هیچ کس، نتونه دوستی بین ما رو به هم بزنه.

خلاصه همه ی رنگ ها با هم متحد می شن و به جنگ رنگ سیاه می رن و می گن:

آهای آهای رنگ سیاه

بیرون بیا از دل چاه

می خوایم با هات بجنگیم

تا بدونی برنده ایم

بعد هر هفتا رنگ، با رنگ سیاه می جنگندو رنگ سیاه رو شکست می دن.

و در آخر همه ی رنگ ها با هم شعر زیر رو با (آهنگ عروسک خوشگل من)، هم خوانی می کنند.

هفت رنگ رنگین کمونیم

تو آبی آسمونیم

روز شد نگاه کن

روز شد نگاه کن

با هم دیگه مهربونیم

خوشحال و شاد و خندونیم

روز شد نگاه کن

روز شد نگاه کن

«با سیاهی جنگیدیم

سیاهی رو شکست دادیم

حالا توی آسمون

فقط هست رنگین کمون» (2)

نه دیگه شکست می خوریم

نه  دیگه دعوا می کنیم

«تو دل بچه های خوب

 شادی بر پا می کنیم»(2) 

امام زمانِ خوبِ من

بهترینی تو قلبِ من

ما هستیم یار تو

ما هستیم یار تو

امام خوب، مولای من

نازنین محبوبِ من

ما هستیم یار تو

ما هستیم یار تو

«خدا کنه ظهور کنی

 بدی ها  رو  تو دور کنی

سیاهی رو شکست بدی

ما بچه ها رو شاد کنی»(2)

ما با هم دوستی می کنیم

به همه کمک می کنیم

«برای ظهور تو

همگی دعا می کنیم»(2)

خب دوستای خوبم، بیاین ما هم متحد شیم،با همه مهربون باشیم، به همه کمک کنیم تا بتونیم ظلم و سیاهی رو شکست بدیم  و یار آقامون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بشیم تا امام و مولامون ظهور کنه و دنیامون گلستون شه.

اللهم عجل لولیک الفرج 

صوت نمایش نامه را از اینجا دانلود کنید.

http://uplod.ir/jknuhtaqaty0/shahre_ranginkaman1.mp3.htm

ایده پرداز:مرثا نورانی

نمایشنامه نویس: مرثا نورانی،ساجده طالبی

شاعر: ساجده طالبی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (20)

مربی
8 اردیبهشت 97 0:32
سلام  خداقوت دل وجانتان صوت نمایش  مخصوصا ریتم شعر آخرشو می خواستم  با سپاس
یکی از ما
پاسخ
سلام احترام در خصوصی شماره ای که در تلگرام دارید رو ارسال کنید براتون تلگرام کنیم،ان شاالله تشکر از دعای زیباتون
ایرانبانو
24 اسفند 97 16:01
سلام میشه لطفا صوت رو برای من هم بفرستید ... بسیار ممنون
 
بابایی
12 اردیبهشت 98 22:52
سلام وقت بخیر سپاس بابت وبلاگ زیباتون لطفا اگر امکانش هست فایل صوتی شعر آخر نمایش را بفرستید .... تشکر 
یکی از ما
پاسخ
سلام احترام
تشکر از اظهار لطف شما
به صورت کامنت خصوصی شماره تلفن ارسال کنید و بفرمایید در کدوم پیام رسان سروش، بله، تلگرام(آذین گرام) میشه صوت رو براتون ارسال کرد
خانم حسینی
31 خرداد 98 16:57
با سلام میشه لطفا صوت نمایشنامه شهر رنگین کمان را برای این شماره به تلگرام یا سروش بفرستید ۰۹۱۳۰۸۱۲۷۸۴ اگه زودتر اقدام کنید ممنون میشم
مهدی یار
18 تیر 98 0:58
سلام
صوت نمایش رو میخواستم لطفا 
۰۹۱۲۷۷۱۸۶۶
فهیمه سادات
18 مهر 98 13:10
سلام. وقت بخیر. صوت نمایش رو می خواستم. ممنونم.
۰۹۱۳۸۶۲۶۱۶۷

خداوند خیر دنیا و آخرت به شما عطا کنه
یکی از ما
پاسخ
سلام احترام
چه پیام رسان های دارید؟
فهیمه سادات
19 مهر 98 16:51
سلام مجدد
ایتا
سروش
بله
تلگرام
واتساپ
یکی از ما
پاسخ
سلام دوست گرامی
براتون تلگرام شد
بنفشه
25 مهر 98 22:41
سلام وقت بخیر میشه صوت این نمایشنامه رو تو واتساپ برا من هم بفرستید؟ خیلی ​​​​​لطف میکنید. ۰۹۰۱۱۰۲۵۶۳۸
مقدم
13 آبان 98 7:08
سلام علیکم اجرتون باامام عصر(عج) میشه بزرگواری کنین وصوت نمایشنامه رو برای من هم ارسال کنید .سروش یا گپ 09158196138
بشری
21 آذر 98 16:02
سلام ممنون میشم صوت نمایش را برام  بفرستید ایتا یا سروش یا واتساب
۰۹۰۳۵۹۸۲۱۱۴
یکی از ما
پاسخ
سلام احترام
چشم
بهاره نیازی
2 اسفند 98 16:09
سلام وقتتون بخیر !  ممنون میشم اگه فایل صوتی رو برام بفرستین ! ۰۹۳۵۳۵۵۵۵۸۲ شماره واتساپ ! با تشکر از زحمات خوبتون 
نجمه
25 تیر 01 14:15
سلام ببخشید میشه صودت نمایشنامه رو برای من هم واتساپ کنید۰۹۳۰۵۳۳۶۸۸۰
مرضیه
18 مهر 01 17:09
سلام و عرض ادب خسته نباشید 
من هم صوت نمایش رو میخواستم 
09123504472
ایتا،سروش و بله همگی رو دارم عزیزم 
یکی از ما
پاسخ
سلام شما را تو کانال بله بنیاد سفینه عضو میکنم 
پارسا پژوهان
10 اسفند 01 21:35
سلام بی زحمت صوت قصه رو برای من هم ارسال کنید.
در روبیکا یا ایتا
۰۹۳۶۰۲۰۹۶۰۹
 
یکی از ما
پاسخ
سلام چشم فیلمش را براتون ارسال میکنم تو ایتا
یاسمن
5 اردیبهشت 02 22:12
  سلام عزیزم خداقوت بسیار عالی  لطفاً فایل صوتی رو به این شماره در پیام رسان بله ارسال کنید ۰۹۳۰۱۹۱۴۷۸۸ ممنون
بهجت
15 خرداد 02 20:48
سلام لطفا صوت نمایش نامه رو به این شماره در پیام رسان ایتا بفرستید. سپاس ۰۹۰۳۵۵۴۲۹۴۶
مربی
8 آذر 02 14:51
سلام نمایش نامه های لطفاً صوتشو برام بفرستید ایتا دارم  ۰۹۳۶۹۱۶۲۵۴۱
پروانه
14 بهمن 02 18:05
لطفا برای منم صوت نمایش وآهنگ شعر پایانی رو ارسال کنید ممنونم  ۰۹۹۱۱۱۶۱۰۶۸ ایتا وبله و روبیکا دارم 
نهال
12 فروردین 03 17:30
سلام و درود 
میشه لطفاً صوت مخصوص نمایش رو برای من هم ارسال کنید ، یا اینکه شماره تلفن بگذارید تا با پیام رسان های ایرانی باهاتون ارتباط برقرار کنیم . 
با تشکر 
یکی از ما
پاسخ
سلام احترام در پیامرسان بله خدمت تون ارسال میشه
مربی
14 فروردین 03 11:02
سلام لطفا صوت این نمایشنامه رو به این شماره ایتا ارسال کنید ممنون میشم
یکی از ما
پاسخ
سلام احترام، در ایتا خدمتتون ارسال شد. 
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد