سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

روز مادر مباااارک(3)(بازنشر«جشن فرشته های زمینی(1)»)

1402/10/10 7:00
نویسنده : یکی از ما
5,455 بازدید
اشتراک گذاری

   

«گروه سفینه»، با هدف تقویت ایمان و حب اهل بیت (علیهم السلام) در زمینه تخصصی برگزاری جشن ها و مراسم مذهبی  برای کودکان و خردسالان مشغول به فعالیت است؛ این بارهم به مناسبت میلاد بانوی دو عالم ، حضرت زهرا (س) در 8 و10 اردیبهشت 92 جشن های شادی را در تهران برگزار کرد.

جشن

    متفکر روش علمی  کار «گروه سفینه » اصطلاحا روش Edutainment(سرگرم آموزی) است؛ روش مذکور که به انتقال غیر مستقیم مسائل آموزشی و تربیتی  از طریق سرگرمی، جذابیت، خلاقیت و تغییر نگرش و گرایش در مخاطبان می پردازد، از دهه 90 میلادی در کمپانی های بزرگ ساخت و تولید فیلم، انیمیشن، بازی های رایانه ای، سایت های اینترنتی و...مورد استفاده روز افزون  بوده است . در این روش انتقال اطلاعات و آموزه های تربیتی با توجه به شیرینی و مخاطب پسندی با موفقیت و تأثیر بسیار بیشتری همراه بوده و سبب میشود مخاطب با ذوق وشوق ، علاقه و کاملا فعالانه مطالب بسیار بیشتری نسبت به روش های رایج  دریافت کرده و نسبت به همه آن ها نیز تعلق خاطر عاطفی و عشق و محبت  داشته باشد، از این رو اطلاعات منتقل شده در این روش عمیق تر، ماندگارتر، مخاطب پسندتر و با قابلیت ترویج عمومی تر خواهد بود.

بچه ها

  متفکر  لازم به ذکر است که روش آموزش  از طریق جذابیت و سرگرمی از روش های اصیل تربیت دینی ما محسوب می شود؛نمونه های اعلای تلفیق هنر و تربیت را می توان در تک تک آیات قرآن مشاهده کرد چرا که فصاحت، بلاغت، آهنگ، ریتم، وزن ونظم  آیات خود دارای جاذبه ای بسیار قوی برای مخاطب است، به شکلی که حتی اگر،شخصی با زبان عربی ناآشنا باشد ازشنیدن آیات قرآن لذت میبرد.این بیان جذاب و شیرین  قرآنی بستری برای انتقال دقیق ترین و عمیق ترین مفاهیم الهی است واگر این جذابیت در زبان و بیان قرآن نبود قرآن رامعجزه جاوید نمی ساخت.

  متفکر نمونه های متعدد انتقال مفاهیم دینی از طریق جذابیت های هنری، اخلاق والای انسانی و تکنیک های مخاطب پسند در سیره اهل بیت (علیهم السلام) فراوان اند؛ اخلاق خوش، بازی با کودکان، استفاده از شوخی و طنز حکیمانه ، توجه به نیازهای مخاطب، طیف سلایق مخاطبان، روان شناسی رنگ، جامعه شناسی مخاطبان و...فقط بخش کوچکی از شیوه های تربیتی این بزرگواران است.

بچه ها2

   متفکر گروه سفینه با الهام از آموزه های عمیق دینی و استفاده صحیح و به میزان معتدل از ابزار آلات تکنولوژیک و کمک آموزشی به سبک منحصر به فرد و موقعیت های چشم گیری در حوزه آموزشی ، تربیتی و تخصصی « کودک و اهل بیت» رسیده است که نمونه هایی از تکنیک های این گروه به شرح ذیل است:

ورود ویژه کودکان( ورود از داخل کندو،قاب عکس و...)برای ایجاد سئوال در ذهن کودکان از بدو ورود، نمایش با هدف آموزش بیانات گوهر بار معصومین و سیره عملی آنان در قالب جذاب و هنری، همنشین شدن با کاردستی و بازی مرتبط ابداعی و...

دکور

تهیه وتنظیم: مرثانورانی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

حسین سلطانی
14 اردیبهشت 92 20:42
با سلام و خداقوت وبلاگ بسیار خوب ، جذاب و مفیدی طراحی کردید بسیار از حد انتطار بالاتر و بهتر امیدوارم در این مسیر ثابت قدم بمانید . موفق و پیروز باشید
مادر خانه دارمادر خانه دار
20 دی 01 23:29
سلام. خدا قوت...  چه برنامه های جالبی... کاش اصفهان بودید... 
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد