سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

قاصدک خوش خبر،اومد ربیع الاول ۴ (معرفی اجمالی جشن ستاره دنباله دار)

1402/6/27 21:35
نویسنده : یکی از ما
3,635 بازدید
اشتراک گذاری

«بسمه تعالی»

جشنجشن ستاره دنباله دار، حاصل ساعت ها، فکر، مشورت و تأمل «بنیاد سفینه» است که معرفی اجمالی آن،تقدیم حضورتان می گردد:

محبتهمانطور که مستحضرید، ماه ربیع الأول، ماه میلاد پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم)، (پیامبر صلح ودوستی) و آغاز امامت آقا امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) (که پس از ظهور ایشان، سراسر عالم، مملو از صلح و دوستی می شود.)می باشد؛ فلذا محوریت جشن «ستاره دنباله دار»، بر صلح و دوستی است.

تشویق«بنیاد سفینه» این بار هم، مثل دفعات گذشته از روش “Edutainment” (سرگرم آموزی) یعنی از طریق بازی و خلاقیت به انتقال مفاهیم والای مورد نظر می پردازد. در این جشن ،کبوتر با کمک مجری و بچه ها، با بازی و مسابقه (بازی حجر الأسود، بازی غار حراء، بازی ستاره های دین) به رمز گشایی راز مطرح شده می پردازد.

تشویقدر بازی حجر الاسود،علاوه بر اطلاعات دانشی در مورد پیامبر(ص)،آموزش کمک، همدلی و همکاری به بچه ها مد نظر بوده است؛ همان چیزی که در سراسر زندگی پیامبر موج می زد و قرار بود که به مسلمانان یاد داده شود.

  تشویقبازی غار حراء، از نوع بازی های دانشی_تحرکی می باشد و نیاز به تمرکز، تحرک، هماهنگی، کار گروهی و دوستی دارد.

تشویقبازی ستاره های دین، به انتقال مفهوم ذیل به بچه ها می پردازد:

 هدایت انسان ها به صورت یک جریان و یک مسیر است و راه پیامبر را 13 معصوم دیگر با تناسب زمان ها و مکان ها ادامه داده اند؛ و محتوای پیام هدایت، یک چیز است اما به تناسب زمان و مکان  تفاوت پیدا می کند.

تشویقهمچنین وجود کتاب در بخش های مختلف ،به عنوان راهنمای بازی ها، به منظور علاقه مند سازی کودکان به کتاب و مطالعه مورد استفاده واقع شده  است.

تشویقدر این برنامه از شخصیت کبوتر که نماد صلح و دوستی است و در ورود ویژه از پرچم سفید، که نشان برقراری آشتی بین ملل مختلف می باشد، استفاده شده است.

تشویق«بنیاد سفینه»، طی مصاحبه با کارشناس مسائل تربیتی و تأکید وی مبنی بر اینکه، یکی از عناصر برنامه های آموزشی صلح در سیره ی رسول الله(صلی الله علیه وآله و سلم)، به تفکر و تأمل واداشتن بشر می باشد، در طی کل برنامه، نحوه ی تفکر را نیز، به کودکان می آموزد.

ایده پرداز و اجرا: بنیاد سفینه

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد