سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

محرم و روضه ی ارباب

1393/4/22 23:41
نویسنده : یکی از ما
2,487 بازدید
اشتراک گذاری

سلام  به همراهان همیشگی و عزیز

بازم بوی محرم  میاد و روضه ی ارباب

روی  صحبتم با شما مادر پدر های مهربون و عزیزیه که می دونم روح کودکشون یکی از پر اهمیت ترین مسائل توی زندگی اون هاست.

ممکنه کودکی داشته باشین که صدای بلند اذیتش می کنه.

ممکنه کودکی داشته باشین که تاریکی اون رو می ترسونه.

ممکنه کودکی داشته باشین که از یه جا نشستن و آروم نشستن حوصله اش سر می ره  و کلاً اهل بازی های آروم نیست و فقط شلوغ بازی و دویدن و جنگیدن رو دوست داره و......................

هر مطلبی دیگه ای در مورد کودکتون که شما رو ازرفتن به روضه ی امام حسین(علیه السلام) باز می داره یا روضه رفتن رو برای شما سخت می  کنه.

حالا ممکنه یه سؤال توی ذهنتون شکل بگیره  که روضه رفتن واجب تره یا خونه موندن به خاطر کودکتون؟؟

ازتون خواهش می کنم که بچه ها روبه روضه ای نبرید که به هر دلیلی اونجا اذیت می شن می ترسن، کرامت نفسشون رو از دست می دن، و یا اینکه به هر دلیلی اونجا رو دوست ندارن؛ چون هر کدوم از این اتفاق ها می تونن به وجود آورنده ی یه اتفاق بدتر و بزرگتر برای کودک باشه. چون هر کدوم از این ها می تونه به شکل مؤثری توی شکل گیری شخصیت کودک ما اثر داشته باشه و خیلی راحت تر بگم چون به وجود اومدن یه خاطره ی بد توی بچگی اونم از روضه ی آقا امام حسین(علیه السلام)  می تونه به شدت توی روحیه شون تأثیر منفی بذاره و این تأثیر منفی توی دوران نوجوانی بروز می کنه و ممکنه حتی به طور ناخواسته  توی اون دوره کلاً بچه ها رو از این جور مجالس دور و دل زده کنه.

ازتون خواهش می کنم اگه دوست دارین بچه ها رو عاشق امام حسین (علیه السلام)  و اهل بیت کنین اون ها رو به روضه هایی ببرید که اونقدر فضا باز باشه که صداشون کسی رو اذیت نکنه و اونجا بهشون خوش بگذره.

یا اینکه به روضه ای برید که یه جایی رو برای بچه ها در نظر گرفته باشن تا بچه ها بتونن اونجا با هم سن و سال های خودشون سرگرم باشن و یا حتی کوچولو ها هم اونجا مربی هایی داشته باشن که خودشون با مربی هاشون یه هیئت کوچولو داشته باشن.

یا حتی اگه چنین جایی وجود نداره با چند تا از مامان ها صحبت کنید و با اجازه ی صاحب مجلس  شما مامان ها قبول زحمت کنین واسه کوچک تر ها  و باباها قبول زحمت کنن واسه پسربچه هایی که نه دیگه خیلی کوچولو هستن که بخوان قاطی بچه های مهد بشن نه خیلی بزرگ هستن که بتونن به هیئت نوجوان ها برن.

باور کنید اگه این فرهنگسازی اتفاق بیفته که توی هیئت هامون واسه بچه ها یه جای جداگونه درنظر گرفته بشه کلی ثواب داره و کلی هم باقیات و صالحات واستون می مونه.

همت کنید و یه یاعلی بگید.

از برنامه ی محرم و اربعین پارسال سفینه هم می تونید استفاده کنید و ایده بگیرید ما هم سعی می کنیم تا جایی که بتونیم همراهیتون کنیم و محتوا در اختیارتون بذاریم.

التماس دعا

تهیه  تنظیم: ساجده طالبی

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد