سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

من طبیعت را دوست دارم 3 (روزی برای درخت)

1402/12/15 12:22
نویسنده : یکی از ما
7,468 بازدید
اشتراک گذاری

lدرخت

پانزدهم اسفند ماه، نخستین روز از هفته ی منابع طبیعی است و روز درختکاری نام گذاری شده است. شاید کاشت یک نهال فعالیت مناسبی برای جشن گرفتن این روز باشد. اما ایران سرزمین پهناوری است. هنگامی که در جنوبش درختان جوانه می زنند در سرزمین های شمالی آن هنوز برف می بارد. اما راه های دیگری نیز برای گرامی داشت این طلای سبز وجود دارد.

شما به عنوان والدین یا آموزگار یا ترویج گر می توانید با چند فعالیت ساده کودکان و نوجوانان را به پاسداشت درختان و طبیعت برانگیزانید. در زیر سه فعالیت برای این روز پیشنهاد می کنیم:

کتابی درباره ی درخت به فرزندمان هدیه کنیم و یا در جمع کودکان و نوجوانان بخوانیم . می توانید کتاب "افسانه درخت خرما و بزی" کهن ترین افسانه ی منظوم ایرانی را برگزنید که محمد هادی محمدی آن را برای کودکان بازآفرینی کرده است و نشان از توجه ایرانیان به درخت از دوران باستان دارد. در این افسانه ی ٢٥٠٠ ساله، درخت خرما و  بز بر سر این که کدام سودمندترند به گفت و گو و جدل می پردازند. این افسانه را می توانید با کودکان به شکل نمایش نیز اجرا کنید. این داستان را به عنوان یک افسانه کهن می تواند به نوجوانان نیز معرفی شود.
یا  کتاب
"درخت بخشنده" اثر شل سیلوراستاین را انتخاب کنید که پیوند انسان با درخت را به زیبایی به نمایش می گذارد.

یک کاردستی با پسماندهای کاغذ و مقوا بسازید. می توانید با گروه کودکان و نوجوانان از جعبه های شیرینی یا کفش یا هر جعبه مقوایی دیگر خمیر کاغذ تهیه کرده و وسایل گوناگونی از اشیا تزیینی تا ابزار کاربردی بسازید.

با کودکتان یک کتاب الفبای طبیعت بسازید. 

باز نشر وب سایت سفینه

منبع: شبنم عیوضی،http://ketabak.org

تهیه وتنظیم: مرثانورانی 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد