سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

مامانا بخونن!

1393/3/13 14:59
نویسنده : یکی از ما
2,719 بازدید
اشتراک گذاری
 
 
نکاتی مهم که مادران باید بدانند
 
 
niniweblog.com5 نکته مهم که هر مادری باید بداند.niniweblog.comniniweblog.com

 

 
_niniweblog.com به طور مرتب بچه را حمام کنید.
بااین کار علاوه بر اینکه بهداشت را رعایت کرده اید ، از دلدرد های وحشتناک بچه جلوگیری می کنید .همانطور که میدانید ، دلدرد نوزاد در اثر قلنج و انبساط روده ها می باشد . با حمام کردن عضلات روده شل شده و تا حدود زیادی این مشکل بر طرف میشود.حمام کردن قبل از آخرین وعده شیردهی( آخر شب) بر خواب نوزاد تاثیر فراوانی دارد.
_niniweblog.com از خوردن پیاز و سیر خام ، حبوبات و هر انچه سب نفخ معده و روده میشود خودداری کنید
از مصرف غذا هایی چون قیمه ، آش رشته ،لوبیا ، عدسی و... خودداری کنید. لوبیا را از قرمه سبزی خارج کنید وسبزی و گوشت آن را بخورید. همراه ماست نعنا خشک یا عرق نعنا استفاده کنید.از غذاهای ملین حتما در طول روز استفاده کنید . مثل زیتون ، آلو.
_ niniweblog.comدر طول شبانه روز حداقل ۵ لیوان شیر یا ماست یا پنیر ( بهتر است از همه این موارد در مجموع ۵ لیوان) استفاده شود.
_ niniweblog.comزمانی که ریزش موی نوزاد شروع میشود ( که تقریبا همزمان با ریزش موی مادر است ) مواظب باشید که بچه آن موها را نخورد. بطور مرتب ملحفه های کودک را بشویید .
_ niniweblog.comزیر گردن بچه ها معمولا محل مناسبی برای جمع شدن پرز و... استو با شروع فصل گرما و تعریق کودک این محل زخم میشود، بهداشت این قسمت را حتما رعایت نمایید.
شاد باشید و از بچه داری لذت ببرید.



تهیه و تنظیم:مرثانورانی
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : shahrzadpress.com

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد