سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

مسافر قطار کوچولو (24) (کلاس شیرین تر از عسل؛حدیث امام رضا(ع))

1402/3/9 15:55
نویسنده : یکی از ما
1,295 بازدید
اشتراک گذاری

(به نام خدا)
😇حدیث روز:

( من اخلاق الانبیاء التنظف.

اگر می خوای خوب باشی تو مثل پیامبران

باید پاکیزه باشی همیشه وهرکجا.)


😇به دلیل اینکه این جلسه در دهه ی کرامت برگزار شده بود و رعایت بهداشت و نظافت در شیوه ی زندگی بچه ها تاثیر زیادی دارد ، این جلسه را به امام رضا (علیه السلام ) و حدیث ایشان درباره ی بهداشت و نظافت اختصاص دادیم.


😇در اولین مرحله، بازی ای با بچه ها کردیم که هم باعث تقویت هماهنگی بینایی و دهان می شود و هم بازی مربوط به امام رضا (علیه السلام) است و باید بچه ها کبوتران را به گنبد طلایی آقا (که از قبل ساخته شده بود ) برسانند.


😇بازی اول به طوری بود که باید نی را روی سطح کبوترانی کاغذی که درست کرده بودند ، می گذاشتند و با حبس نفس هایشان حرکت می کردند و با رسیدن به گنبد و آزاد کردن نفس هایشان کبوتران را به گنبد می رساندند.


😇بعد از این بازی برای اینکه به حفظ کردن حدیث امام رضا(علیه السلام)
کمک شود مسیر رودخانه ای شکلی تا رسیدن به حرم درست شده بود که هر یک از بچه ها که حدیث را کامل و قشنگ از حفظ می خواند می توانست از این مسیر عبور کند و به حرم برسد . 
😇سپس همه ی بچه ها خودشان را به حالت کبوتر در می آوردند و به آقا امام رضا (علیه السلام ) سلام می دادند:


🙂بازی بعدی که با بچه ها انجام دادیم ، بازی (با چشم بسته بگو تو کیسه ام  چیه) ، که در یک کیسه پر از اسباب بازی بود و بچه ها باید چشمانشان را می بستند و دستشان را داخل کیسه می کردند و یک اسباب بازی خارج می کردند و با استفاده از حس لامسه باید حدس می زدند که این اسباب بازی چیست ؟ مانند بازی قبل، کسی برای این بازی انتخاب می شد که برای خواندن و حفظ کردن حدیث روز تلاش می کرد.


🙂پس از این بازی ، بازی مورد علاقه ی بچه ها که کنترل بازی است را بازی کردیم.

🙂 برای این بازی، یک کنترل غیر قابل استفاده را برداشته و بچه ها خودشان را به شکل آدم آهنی در می آوردند ومعلم با کلمات عقب ، جلو،پاشو،بشین،بچرخ،مسواک بزن و... را انجام می دادند و بعد به آدم آهنی می گویند که آیه و حدیث بخواند و کسی که بهتر حدیث را بخواند،می تواند کنترل را بدست بگیرد و او به بقیه بچه ها فرمان بدهد.

مربی:مرثا نورانی

تیر 98

پسندها (3)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد