سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

کوچولو بیا یارآقا باشیم 46 (عطر خوش گل نرگس(بخش اول))

1402/11/30 17:13
نویسنده : یکی از ما
704 بازدید
اشتراک گذاری

"به نام خدا"

بخش اول:

😇شخصیت ها:مجری اول، مجری دوم و عروسک سفینه ی خلاق؛

🌹مجری اول، بعد از بسم الله و سلام و احوال پرسی،آمدن ماه پر شادی و جشن سرور رو یعنی "ماه شعبان" رو تبریک می گوید و با سوال از خود بچه ها که سوم شعبان تولد کی بوده؟و... مولودی های کودکانه ی زیر رو برای بچه ها می خواند:

ستاره سوم دین

امام حسین(۲)

طلوع باور زمین

امام حسین(۲)

روشنی نور یقین

امام حسین(۲)

ماه قشنگ آسمون

امام حسین(۲)

عطر خوش بوته ی یاس

امام حسین(۲)

شکوفه ی قشنگ سیب

امام حسین(۲)

پهلوون آل علی

عباسه(۲)

نگین عشق ازلی

عباسه(۲)

یه مرد آروم وصبور

عباسه(۲)

کوه بلند پر غرور

عباسه(۲)

عموی خوب و مهربون

عباسه(۲)

سنگ صبور آسمون

عباسه(۲)

ستاره ی چهارم دین

سجاده(۲)

امام زین العابدین

سجاده(۲)

همدم سجاده نور

سجاده(۲)

عابدترین مٶمنین

سجاده(۲)

🙂در همین موقع صدای در میاد:تق تق تق!

مجری دوم با عروسک "سفینه خلاق" در بغل، وارد مجلس میشه و می گوید:مهمون نمی خوای خاله؟

مجری اول:چرا که نه، از خدام هست، بفرمایید، اعیاد مبارک باشه،خوش آمدید.

بعد از رو بوسی دو تا خاله با هم

مجری اول:خاله، مهمون رو معرفی نمی کنی؟

مجری دوم:خاله از خودش بپرس.

مجری اول:بله بله،خوب خانوم کوچولو خودت رو معرفی می کنی؟

سفینه ی خلاق(عروسک ابتکاری و ساخت خود بنیاد) جواب می ده:من سفینه ی خلاق هستم، تو عربی سفینه ی یعنی کشتی به خاطر این، دل من شبیه کشتی هست،تو فارسی هم سفینه وسیله ای هست که باهاش می روند فضا به خاطر همین سر و صورت من شبیه موجودات فضایی هم هست از کارهام هم نگو، اگه خلاقیتی در روز نداشته باشم اون روزم شب نمی شه!

مجری اول:به به، احسنت!

مجری دوم:واای که چه بوی خوبی میاد!مجری اول:آره آره،بوی یه گل خوشبو!

سفینه خلاق:خوب دیگه، مال گل های نرگس خوشبویی هستند که من زدم به سرم.

🌷مجری اول:ای جوونم، خاله جونی گل های نرگس تو،من رو یاد یه اتفاق قشنگ می اندازه؛یه آرزوی بزرگ!،آرزویی که ما فکر می کنیم خیلی دوره ولی میشه خیلی نزدیک بشه!

سفینه خلاق:آرزوی بزرگی که ما فکر می کنیم خیلی دوره ولی میشه نزدیک بشه؟خاله، معما می گی؟؟

مجری اول:خاله، بذار با بچه ها یه نمایش بازی کنیم شاید جواب سوالت رو گرفتی.

شعر من توی یه بالن خوانده میشه جهت آماده سازی نمایش:

من توی یه بالن

تو آسمونم

کنار ستاره و رنگین کمونم

ابرها زیر پاهام، آروم می گیرن

وقتی من براشون آواز می خوانم(۲)

ما همه می دونیم که روی زمین

یه خونه روشنه، مثل یه نگین

اما خونه کجاس؟

ما نمی دونیم

خدایا،پیدا شه، الهی آمین.

نمایش خلاق "بزرگ ترین آرزوی دنیا"اجرا میشه(متن نمایشنامه در همین وبسایت گذاشته خواهد شد.)

اجرا و نوشته ی:

مرثا نورانی

ساجده طالبی

با تشکر فراوان از خانم مهرعبدالهی و دوستان خوبشون

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد