سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

یا علی مولا 19 (گزارش جشن بهار آرزوها (3)) (بهار انتظار، هفت سین مهدوی)

1402/11/1 14:20
نویسنده : یکی از ما
829 بازدید
اشتراک گذاری

بخش سوم

مجری وقتی وارد صحنه می شه دوباره ننه سرما رو می بینه( با هیجان) می پرسه: اِ سلام ننه سرما. چه خوب شد دیدمتون من فکر کردم دیگه رفتین.

ننه سرما: نه، ننه جون.

مجری: نگفتین مهمونتون کیه؟

ننه سرما: مهمونم برادرمه، عمو نوروز؛ ما از وقتی بچه بودیم همو ندیدیم چون عمو نوروز همیشه در سفر بوده و من هم همیشه چشم انتظار برادرم هر سال زمستون که میخواد تموم بشه من خونه رو آب جارو می کنم و خونه تکونی می کنم ، شیرینی و نون و فتیر می پزم، سفره ی هفت سین می ندازم و در انتظار برادرم می شینم ولی هر سال اونقدر خسته می شم که دم اومدن برادرم خوابم می بره و موفق به دیدار برادرم نمی شم.

می دو نی چیه ننه؟ من هر سال کلی ناراحت می شدم و غصه می خوردم که چرا نمی تونم برادرم رو ببینم، اما از وقتی برادرم اون نامه رو واسه من نوشته دیگه ندیدنش ناراحتم نمی کنه، چون فهمیدم که یه فرد خیییلی عزیز و بزرگی وجود داره که ما باید با امید به خدا و انجام کارهای خوب خودمون منتظر اومدن ایشون باشیم و به هر چه نزدیک تر شدن شون به خودمون کمک کنیم.

مجری: ننه سرما؟ ببخشید ولی من متوجه منظورتون نمی شم، می شه بیشتر توضیح بدین و بگین عمو نوروز توی نامه چی نوشته بود براتون؟

ننه سرما: عمو نوروز توی اون نامه برای من نوشته بود که بهونه همه این سبزه ها و گلها امام زمان مهربون ماست که همه ما منتظرش هستیم. آخه می دونی ننه؟ وقتی امام مهربون ما ظهور کنه، بهار واقعی می آد.

(در توضیح باید بگیم که عنوان  این مطلب برای بچه ها در ذهن ما از عبارت " ربیع الانام " که یکی از زیباترین القاب حضرت ولی عصر (عج) است و در زیارت آن حضرت آمده است ، که در یک نگاه به معنای بهار انسانها معنا می شود ، اما به نظرم معنایی بزرگ و مفهومی جامع دارد شکل گرفت.

اگر به این مساله با نگرشی عمقی نگاه کنیم خواهیم دانست که "ربیع الانام" یعنی بارانی که باعث رشد و شکوفایی بشریت می شود ، یعنی جد آن حضرت در عصر حاضر وسیله ای برای رسیدن به کمال و تعالی است ، اینک این بشریت است که باید دست به دامان آن حضرت بزند تا راه رشد و کمال را پیدا کرده از گمراهی نجات پیدا کند.
 


اگر در معنا و مفهوم "بهار" نگاه کنیم خواهیم دید که با آمدن بهار دل انسانها شاداب و سرزنده شده از پژمردگی نجات پیدا می کند ، حضرت مهدی (عج) نیز با آمدنش نوید بخش آزادی و آزادگی شده و دل انسان ها از رفتن به وادی مردگی نجات پیدا کرده و ثمره این ظهور جان تازه یافتن در رگ های حیات بشری خواهد بود ، انشاءالله.)

مجری: آهان حالا متوجه منظورتون شدم.بله بچه ها عمو نووروز و ننه سرما کاملا درست می گن.

حالا اگه موافق باشید من و بچه ها یه بازی می کنیم تا بتونیم یه سفره ی هفت سین مهدوی بچنیم.

بازی و مسابقه بخش سوم (شعر زیر برای بچه ها خوانده می شود و بچه ها در هر قسمت کارهای مورد نظر را انجام دهند.)

توضیح بازی

1. سلام

با نام و یاد خدا

سلام می دم به آقا

سین اول سلامه

سلامتی میاره

(دست هایشان را به نشانه ی سلام دادن روی سینه شون می گذارند)

2. سیصد و سیزده نفر

سیصد و سیزده نفر

یار امام زمانن (عج)

فرمانده های خوبی

واسه دین اسلامن

(همه دست هاشون رو به نشانه یاتحاد به هم می دهند و بالا می برند)

3.سید

سید و سرور ما

از نسل پاک زهرا (س)

او آخرین امامه

بابای مهربانه

(دست هاشون رو روی سرشون می گذارند)

.4 سال

سال ظهور  چه زیباست

آرزوی شیعه هاست

وای که چقدر خوب می شه

امسال همون سال باشه

(با شادی بالا و پایین می پرند)

5. ساعت

ساعت زندگی مون

خیلی وقته وایستاده

چونکه اونم مثل ما

انگار در انتظاره

(دست راستشون رو شبیه نگاه کردن به ساعت مچی می گیرند و دست چپ شون رو مثل آدم های منتظر زیر چانه ی خود می گذارند)

.6سربند

سربند مهدی جانم

همیشه هست همراهم

منم به این کوچیکی

یار امام زمانم(عج)

(مثلا به پیشانی دوست شون سربند می بندند)

7.سجاده

سجاده ی نمازم پر می شه از عطر یاس

با مامانم می خونم اول وقت من نماز

بعد نماز می برم دستام رو به آسمون

دعای فرج می خونم واسه آقای مهربون

(دست هاشون رو به حالت دعا رو به آسمون می برند.)

در آخر دعای فرج را همگی با هم می خوانند

و در پایان شعر زیر زمزمه می شه.

حالا که همه جمع شدیم

پروانه و شمع شدیم

بیایین با هم دعا کنیم

رو به سوی خدا کنیم

بگیم خدای مهربون

مهدی ما رو برسون

ایده پرداز : ساجده طالبی،مرثا نورانی

نگارنده : ساجده طالبی

اجرا: مرثا نورانی، سمانه محسنی

عکس: ساجده طالبی

اسفند۹۷

با تشکر از سرکار خانم میر امینی و همکارانشون و مدیریت محترم دارالقرآن

پسندها (2)

نظرات (2)

✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
7 فروردین 98 3:41
👏
مامانیمامانی
8 فروردین 98 10:55
مثل همیشه عالی
یکی از ما
پاسخ
ممنون از نظر لطف شما🌺
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد