سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

گزارش کلاس بازی زندگی 2 (اهمیت زود خوابیدن)

1397/8/27 7:10
نویسنده : یکی از ما
983 بازدید
اشتراک گذاری

«بسم الله الرحمن الرحیم»

جلسه ی قبل، جلسه ی اول کلاسم بود و باید شرایط رو می سنجیدم و محیط رو ارزیابی می کردم. متوجه شدم که کلاس مادرها نیاز به سکوت و آرامش بچه هایی داره که اینطرف همراه من هستند. بعد از کلی فکر کردن به اینکه چه کاری می تونم واسشون انجام بدم که هم ساکت شون کنه و هم جذبشون کنه؛ به این نتیجه رسیدم که شاید اریگامی بهترین گزینه باشه.

اریگامی هنری است که در آن خوب دیدن، تمرکز ذهن و بکارگیری ظرافت دستان بسیار مهم و مورد توجه است. هدف این هنر خلق طرح های جالب با کاغذ به کمک تاهای هندسی است و به نوعی پرورش و هماهنگی ذهن و دست می باشد.

به قول تاكتوشي نوجيما مدرس دانشگاه كيوتو و استاد اريگامي تئوري اريگامي را مي توانيم براي همه چيز استفاده كنيم چونكه همه جا هست. (اُري) به معني با انديشه تا دادن و (گامي) به معني کاغذ است.ترکيب آنها با يکديگر کلمه اريگامي را مي سازد. بنابراين اريگامي هنر و انديشه ي تا دادن کاغذ (يا صفحاتي از جنس پلاستيک ، فلز و مواد ديگر) براي خلق شکل هاي مختلف ، مي باشد به طور کلي، اين طرحها با يک برگ کاغذ مربع شکل آغاز مي‌شود، که هر روي آن ممکن است به رنگ متفاوتي باشد و بدون بريدن کاغذ ادامه مي‌يابد.

اوریگامی به غیر از جنبه ی هنری از جنبه ی علمی نیز برخوردار است که موجب رشد فکری و افزایش دقت و مهارت می شود.

از اهداف هنر اریگامی می توان به بالا بردن خلاقیت و توانایی های ذهن، تجسم سازی فضایی، رشد فکری و تقویت تمرکز در یادگیری اشاره کرد.

سعی دارم  که کارها رو به ترتیب آسونی به سختی واسشون ارائه کنم تا آروم آروم به شیوه ی کار عادت کنند و بتونند با من پیش بروند.

واسه اینکه مامان ها هم از کار کلاسی با خبر بشوند و اگر فرزندشون ازشون کمک خواست برای ساختن دوباره طرحی که توی کلاس ساخته بودن مراحل کار رو واسشون توی گزارش ارائه می کنم تا بتوانند طرح را با بچه ها بسازند و از این کار لذت ببرند.

اگه دوست دارید این سگ کوچولو رو واسه بچه های نازنینتون درست کنید می تونید این عکس رو پرینت بگیرید و اوریگامی سگ کوچولو رو بسازید. عکس و توضیحات مراحل ساخت رو هم واستون در ادامه مطلب  آوردم.  

در پایان قرار شد پیام های تربیتی رو که می خواستم به بچه ها منتقل کنم در قالب یک قصه با شخصیت همون عروسکی که ساخته بودن واسشون تعریف کنم.

عروسک این جلسه یه سگ کوچولو بود و من سعی کردم که برای بچه ها توضیح بدم که سگ ها چه فوایدی برای انسان ها دارند و اینکه کجاها می شه ازشون کمک گرفت. واسه بچه ها تعریف کردم که جای سگ ها توی روستاست، نه توی خونه ها یا پارک ها پیش ما آدم ها، اون ها باید به چوپان ها توی کار گله داری کمک کنند.  بچه ها چوپان شدند و با عروسک هاشون که سگ گله بودند از گوسفندان شون در برابر گرگ ها مراقبت کردند. 

پیام تربیتی این جلسه زود خوابیدن بود.سگ کوچولوی قصه ی ما چون به حرف مادرش گوش نداده بود و زود نخوابیده بود نتوانسته بود صبح نگهبانی بدهد.

 

مربی: ساجده طالبی

منبع : کتاب اوریگامی برای کودکان گردآورنده: روح الله گیوه چی   انتشارات نغمه نو اندیش

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد