سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

یا باقرالعلوم(8)(کلاس شیرین تر از عسل (حدیث امام محمد باقر(ع))

1402/10/24 11:18
نویسنده : یکی از ما
1,740 بازدید
اشتراک گذاری

فرشتهتوی این جلسه با دانشمند کوچولو هایم،در مورد این که "حدیث" چی هست؟ و اصلا چرا ما یادشون می گیریم به همراه حدیث امام محمد باقر(ع) به گفت وگو نشستیم.

فرشتهاین که "حدیث" حرف های خوب امام هامون هست و به ما کمک می کنه تا کارهای خوب یاد بگیریم و بهتر  و شادتر زندگی کنیم و...

تشویقبازی انتخاب شده، بسیار با استقبال بچه ها رو به رو شد:

یه کلاه، با شش توپ رنگی:

تشویقبازی اول:

توپ ها رو از روی کلاه جدا کردیم و در هنگامی که بچه ها حدیث و شعر این جلسمون رو می خواندند،یکی از بچه ها فرصت داشت با سلیقه ی خودش،هر توپ رنگی رو در جای مورد علاقه اش قرار بده،این بازی در تقویت عضلات کوچک دست،هماهنگی چشم و دست هم بسیار راهگشا بود چون توپ ها با روش خاصی روی سطح به اصطلاح کلاه قرار می گرفتند و کسی که حدیث رو بهتر خوانده بود،نفر بعدی برای انجام این بازی می شد.

تشویقبازی دوم:

کلاه توپی، روی سر بچه ها قرار می گرفت و مربی شروع به خواندن حدیث مدنظر می کرد،وقتی مربی از خواندن باز می ایستاد،کلاه بر سر هر یک از بچه ها بود او می بایست حدیث و شعر را برای دوستانش بخواند:

فرشتهبا حدیث معصومین زنده می شه دلامون

 هر حدیثشون نوره    هر حرفشون هم نوره  

تشویقاما یکی از نکات مهمی که در این جلسه می خواستم به صورت عملی،به بچه ها یاد بدهم ؛ این نکته بود که بچه ها به اطرافشون خوب نگاه کنند و با کمی خلاقیت،از اشیا و اسباب بازی های خود،اسباب بازی های جدید بسازند؛ کلاه توپی ما،قسمت بالای چراغ خواب منزلمان بود که با آن، این بازی ها را طراحی کردیم.

یاعلی،التماس دعا

ایده و اجرا: مرثا نورانی 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد