سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

تولد بابای عزیز امام زمان(عج)(۴)( جشن دوستی)

1402/8/1 9:26
نویسنده : یکی از ما
2,758 بازدید
اشتراک گذاری

"به نام خالق دوستی ها"

تشویقیه جشن خاطره انگیز و پر از تجربه های جالب با یه موضوع خوب،به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع).

تشویقوقتی یه جمع همکلاسی و دوست دور هم جمع شدند شاید هیچ موضوعی به اندازه ی"دوستی" کاربردی نباشد.

فرشتهحدیث امام حسن عسکری(ع) در مورد "دوستی" رو مبنای کار قرار دادیم: " بهترین دوست کسی است که خطاهای تو را فراموش کند ولی خوبی های تو را همیشه به یاد داشته باشد."

فرشتهبه ویژگی های دوست خوب پرداختیم با مشارکت خود بچه ها؛ این که یه دوست خوب همیشه هوای دوستش رو در همه ی شرایط به خصوص در شرایط سخت رو داره،دستش رو می گیره و مسخره نمی کنه و ...(مثال های کاربردی و شخصی برای جمعشون زدیم.)

 

فرشتهبه برخی از ویژگی های دوست خوب در قرآن پرداختیم؛ ویژگی هایی مثل با ایمان بودن،صادق بودن،دو رو نبودن،دوستی و ارتباط دو طرفه و خوش اخلاق بودن و... بیان شد که برترین و بهترین دوست انسان،خداوند،پیامبران و اهل بیت(علیهم السلام) هستند.

لبخندبرایم جالب بود که به خیلی از این موارد بچه ها تو صحبت هاشون اشاره کردند،انگار دقیقا بچه ها نمونه ی کوچک شده ی جامعه مون بودند،توی اطلاعات و حرف زدن عالی ولی وقتی کار به کار گروهی و فعالیت دوستانه در گروه رسید،مشکلات خودشون رو نشون دادند و ضعف کار تیمی و گروهی کاملا مشهود بود؛ ای کاش در سیستم آموزش و پرورش مون به کار تیمی و گروهی بیشتر بها داده می شد تا لااقل نسل جدید کار گروهی بهتری رو می توانستند ارایه بدهند و بسیاری از مشکلات جامعه فعلی رفع می شد.

فرشته نوبت به کار گروهی رسید. بچه ها به دو تیم تقسیم شدند،گروه سبز و گروه قهوه ای.  

فرشته یه برگه بهشون داده شد شامل پنج حدیث از معصومین در مورد دوستی با 9 جای خالی و 10 کلمه که باید جاهای خالی رو با کلمات مناسب پر می کردند. تشویقتیم سبز،همکاری و همدلی بهتری داشتند ولی تیم قهوه ای تنش ها و عدم مشارکت همگانی و تک روی هایشان مشهود بود(کار به قهر و دعوا هم کشید.) تشویقاما پاسخ های تیم قهوه ای صحیح تر و پخته تر از تیم سبز بود. چیزی که برای تیم سبز آموزنده بود این مساله بود که وقتی با جواب های اشتباه خود مواجهه می شدند تقصیر رو به گردن یکی از بچه ها می انداختند در صورتی به آن ها گفته می شد مسیولیتتان جمعی است و با هم تصمیم گرفته اید اگر فکر می کردید جواب نا صحیح است باید در گروه مطرح می کردید.

تشویقامروز هم برای من و هم برای بچه ها بسیار آموزنده بود،امیدوارم این جشن گامی هر چند کوچک در راستای تقویت دوستی،همکاری و همدلی این جمع دل نشین باشد.

لبخند توی مسابقه بعدی،بچه ها در دوتیم،باید یه بخشی از مولودی پیرامون امام حسن عسکری(ع) رو با هم،همخوانی می کردند.

تشویقبازی بعدی،بازی "خوشبختانه،متاسفانه" بود.هر نفر یک جمله با عبارت متاسفانه یا خوشبختانه اضافه می کرد و جملات قبلی دوستان خودش را تکرار می کرد،جملات باید متناسب و مرتبط می بود،این بازی در راستای خوب گوش دادن و تقویت حافظه و...بود.

تشویق بازی آخر هم برای تخلیه انرژی ،خوش گذشتن و تقویت دقت و تمرکز بود؛ بازی بشین و پاشو معکوس به همراه انجام حرکات دیگر.

فرشتهبعد هم دعا و پایان مراسم.

ایده و اجرا: مرثا نورانی

پسندها (2)

نظرات (1)

🥀نوزیتا🥀🥀نوزیتا🥀
9 آذر 98 19:55
جای تعجب بود برام 1877نفر باز دید داره اما نه لایکی نه کامنتی اخه چرا؟!
یکی از ما
پاسخ
سلام احترام
لایک رو فقط نی نی وبلاگی ها می توانند انجام بدهند که اکثر مخاطبان نی نی وبلاگی نیستند
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد