سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

غدیرانه 21 (گزارش جشن مهمونی برکه کوچولو 5 )

1402/4/12 15:14
نویسنده : یکی از ما
2,450 بازدید
اشتراک گذاری

تشویقاگه گزارش های قبلی «جشن مهمونی برکه کوچولو» رو خوانده باشید می دونید که قراره توی این جشن، بچه ها با اصل توحید،اصل نبوت،اصل امامت و ولایت پذیری به صورت مقدماتی آشنا بشوند.(برای اطلاعات از جزییات بیشتر به ۴ گزارش جشن مهمونی برکه کوچولو،مراجعه کنید.)

تشویق بازی بخش اول:

تشویق پرچم هایی که روی آن ها نوشته شده بود :«فقط خدای یکتاست،تو قلب ما بچه ها» روی سنگ یونولیتی قرار داشتند،یکی از بچه ها،می بایست،یکی یکی پرچم ها را برداشته و روی سنگی که کنار کعبه قرار داشت نصب کند،بچه های دیگر هم تشویق می کردند و می گفتند:« لا اله الا الله،فقط خدای یکتاست توقلب ما بچه ها».

تشویقو اما بازی دوم،توی این بازی قرار است یک‌حدیث از امام هادی(ع) که تولدشان سه روز قبل از عید غدیر(۱۵ذی الحجه) است ملکه ذهن بچه ها شود و چهار عید بزرگ شیعیان را به خاطر بسپارند.

تشویقمضمون حدیث این هست که«شیعیان، ۴ روز مهم دارند و در این ۴ روز جشن می گیرندو اما آن ۴ روز:عید فطر،عید قربان،عید غدیر و جمعه ها». توی این بازی ۴ لیوان یک شکل نارنجی رنگ وجود دارد که روی هر کدام از لیوان ها،گل رنگارنگی قرار دارد.

 

تشویقبرای مثال،لیوانی که گل صورتی روی آن است نشانه و نماد عید فطر شد،لیوانی که گل نارنجی،نماد عید قربان،لیوانی که گل قرمز،نشانه عید غدیر و لیوان با گل زرد،نشانه جمعه ها بود و با نشان دادن هر کدام از لیوان ها،بچه ها باید نام عید مربوطه را می گفتند،این بازی در عین هیجان،در تقویت حافظه بسیار نقش دارد و حدیث زیبایی از امام دهم را در ذهن کودکان حکاکی می کند.

تشویقدر بخش سوم:بازی کی گفت،چی گفت؟،کی و کجا گفت؟ کی گفت؟ چی گفت؟به کی کجا گفت؟ تبدیل به مسابقه ی تکرار جملات سخت،برای مادرهای عزیز شد که نشاط خاصی رو به جشن داد.

تشویقچه قدر زیبا بود که بچه هایی که در جشن قبلی شرکت کرده بودند،بازی ها رو به خاطر داشتند و برایت بازگو می کردند.

تشویقبچه ها قبل از شروع رسمی جشن،در حال بازی های مختلف.

تهیه و تنظیم و اجرا: مرثا نورانی

با تشکر از تیم اجرایی بنیاد سفینه خانم ها: الهه مهدیان،نرگس رضوی. مسیولین مسجد ابوالفضل: خانم ها دیانت،غضنفری، والی و... 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد