سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

مهمون کوچولوی خدا 40 (جشن «مهمان ویژه ی خدا)

1403/1/7 12:41
نویسنده : یکی از ما
3,367 بازدید
اشتراک گذاری

 

لبخنددر بدو ورود به مهمانان ویژه جشن, یعنی همان روزه اولی ها و دومی ها و سومی ها کارت مخصوص که رویش فرشته ای در حال بال زدن کار شده بود و همچنین،تاج مخصوص اهدا شد.

تشویقدرون کارت شعری که بچه ها باید در طول جشن می خواندند هم گذاشته شده بود.
فرشتهاجرای جشن با شعر بسم الله و سلام و حال و احوال پرسی با بچه ها شروع شد, ننه نقلی هم وارد جشن می شود و بعد از خوش و بش با بچه ها مجری و ننه نقلی برای بچه ها توضیح می دهند که ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خداست و خداوند در این ماه با نعمت ها و ثواب های فراوان از بندگانش پذیرایی می کند و هر کار خوبی که قبل مثلا انقققد ثواب داشته در این ماه انقققققققققد ثواب داره, و اینکه این جشن و البته مهمانی بزرگ خدا یک سری مهمان ویژه هم دارد که اونها هم شما روزه اولی ها هستید که امسال برای اولین بار وارد این مهمانی شدید. خدا جون هم دوست دارد در این مهمانی خیلی به شما خوش بگذرد و با نعمت و رحمت و مغفرت خودش از شما پذیرایی می کند. ننه نقلی برای بچه ها معنای مغفرت یعنی بخشیده شدن گناهان را هم توضیح می دهد.


قلبمجری به بچه ها می گوید حالا که خدا جون انقد شما هارو دوست داره اگر شما هم اونو دوست دارید همه بلند بگید"خداجون دوستت دارم"
و ادامه می دهد:بچه ها یکی از اون کارهای خوبی که ما می توانیم تو ماه رمضون انجام بدهیم و خیلی ثواب داره قرآن خوندنه, حتی یک آیه و یک سوره کوتاه, حالا همه بیاید با هم سوره توحید رو بخونیم و ثواب اون رو هم هدیه کنیم به امام زمان (عج) که یک نگاه ویژه ای به ما بکند که اگر ایشون به ما نگاه ویژه کنند همه مشکلات ما ان شا الله حل میشه, پس هر کس آماده قرآن خواندنه بگه «یا مهدی ادرکنی»، و بعد بچه ها سوره توحید را با هم همخوانی می کنند.

 

سوالننه نقلی بعد از تشویق و تایید قران خواندن بچه ها, از بچه ها سوال می پرسد : بچه ها شما اگر به یک مهمانی بروید ،ادب رو رعایت می کنید؟ بچه ها: بله.

مجری:کار زشت می کنید؟ بچه ها: نخیر, حالا اگر اون کسی که داریم می رویم خونشون یه ادم بزرگ و مهمی باشه مثلا یک مرجع تقلید باشه بیشتر ادب رو رعایت می کنید؟ بچه ها: بعععله


لبخندبله بچه ها جون ما همیشه باید کارای خوب بکنیم و باادب باشیم ولی وقتی میریم مهمونی بیشتر ادب رو رعایت می کنیم و سعی می کنیم کار زشت نکنیم. حالا بگید ببینم مگه خانم مجری نگفت این ماه, ماه مهمونی خداست میزبانشم که خداست پس ما باید خیلی حواسمون رو جمع کنیم که ادب رو رعایت کنیم و بچه های خوبی باشیم و کار زشت نکنیم.
در این هنگام ننه نقلی یادش می اید که زیر آش افطاری اش را کم نکرده  و ناگهانی بچه ها ررو ترک می کند.
در ادامه بچه ها و مجری ها با هم شعر مهمان ویژه خدا را از روی کارت هاشون می خونند.
چشمکبعد از شعر، مجری می گوید اون کار زشتی که ننه نقلی می خواست به ما بگوید که نباید هیچ وقت انجام بدهیم و تو این ماه خیلی بیشتر باید مواظب باشیم که انجامش ندهیم چیه؟ افرین بچه ها, گناه کردن, ماها باید مواظب باشیم که حرف شیطون بدجنس بلا رو گوش ندهیم و گناه نکنیم, حالا همه با هم یک شعری می خونیم که شیطون توی اون شعر می خواهد شما روزه اولی ها را دعوت به کار زشت کند ولی شماها باید حواساتون رو جمع کنید که با جواباتون یک مشت محکم تو دهن شیطون بزنید.
شیطون میگه نماز نخون
بخون بخون بخون بخون
شیطون میگه قران نخون/ بخون(۴)
شیطون میگه کار زشت بکن/ نکن(۴)
شیطون میگه حرف بد بزن/نزن(۴)
شیطون میگه تهمت بزن/نزن(۴)
شیطون میگه دروغ بگو/نگو(۴)
شیطون میگه دوستتو بزن/ نزن(۴)
شیطون میگه درس نخون/بخون(۴)
شیطون میگه روزه نگیر/ بگیر(۴)
شیطون میگه صلوات نفرست/ بفرست(۴)
پس همه یک صلوات بلند بفرستید.


چشمکبعد از اون نوبت به بازی ها می رسد, بازی اول گلوله بازی و شلیک اونها به دیوار چسبیه که برای بچه های زیر نه سال هست.
تشویقنوبت به بازی روزه اولی ها می رسد, بازی اول بازی بادکنک و جعبه است, در این بازی دو نفره هر کس باید سریع و در تایم مشخص بادکنک هایی که روی آنها مستحبات و مبطلات روزه نوشته شده است را در جعبه مربوطه بیندازد, و کسی که بادکنک بیشتری در جعبه انداخته باشد برنده است.
تشویقبازی بعدی، بازی جورچین تصویر و حدیث بود.
در این هنگام ننه نقلی وارد می شود و برای بچه ها قصه گویی می کند. قصه ای با مفهوم احترام به والدین.


برای بازی بعدی بچه ها باید به کمک هم گروهی هایشان مصادیق احترام به پدر و مادر را روی تخته می نوشتند و هر گروهی بیشتر نوشته بود برنده اعلام می شد.
تشویقبعد از اون هم بچه ها بازی مدال حدیث را انجام دادند, مدال های طلایی به گردن تعدادی از بچه ها اویزان شد که روی انها کلماتی از احادیث نوشته شده بود و بچه ها باید طوری کنار هم می ایستادند که جمله حدیثشان کامل شود, مثلا خواب/ روزه دار/ عبادت/ است.
تشویقدر اخر هم دوباره بچه های زیر نه سال به روی سن امدند و بازی کردند, اونها باید در طی خواندن یک سوره کوتاه قران بادکنک هارو جمع می کردند و در جعبه ها می انداختند, به همه بچه های زیر نه سال جایزه زنبور بادکنکی تقدیم شد.

چشمکننه نقلی دوباره وارد جشن می شود و از اینهمه انرژی بچه های روزه دار تعجب می کند  مجری می گوید: بچه ها یعنی شما ها اصلا گرسنه نیستید؟ دوست دارید زودی اذان بگویند و خوراکی های خوشمزه که باباجون زحمت کشیده و خریده و مامان جون زحمت کشیده و اماده کرده رو بخورید؟ بله, همه خوشحال می شوید که یک روز دیگر هم تونستید روزه بگیرید و اون رو تموم کنید؟
ننه نقلی:بچه ها جونم می خواهم به شما یک مژده بدهم, اصلا من که نه امام صادق (ع) جونمون فرمودند روزه دار دو لحظه شادی دارد, یکی لحظه افطار که الان بهتون گفتند و یکی هم لحظه شادی دیدار با پروردگار و رسیدن به خدا جون
سوالمجری با تعجب می پرسد:ننه، رسیدن به خدا یعنی چی؟
ننه نقلی: بچه ها جون اون موقع که شما تکلیف شدید و جشن تکلیف گرفتید انگار که خدا به شماها دو تا بال خوشگل داده, شما ها هر چقدر کار های واجب مثل نماز و روزه انجام بدهید انگار که با اون بالها بال می زنید و می روید سمت خدا.
مجری: ننه یعنی میشه یکی تند تر از بقیه بال بزنه؟
فرشتهننه نقلی:بله عزیزم, السابقون السابقون, اولئک المقربون, بچه ها جونم هر کی کارهای مستحبی انجام بده انگار که داره تندتر و تندتر بال میزنه.
مجری:بچه ها جون پس بیاید با هم یک کار مستحبی خیلی اسون انجام بدهیم, همه یک نفس عمیق بکشید, حالا همه چشماتونو ببندید حالا دستاتونو بیارید بالا و دعا کنید, بچه ها جونم شما تو این پنج ثانیه با انجام دادن این سه تا کار ساده کلی کار خوب و مستحبی اسون انجام دادید و ثواب جمع کردید, تعجب کردید؟ می خواهید بگم چجوری؟
پیامبر عزیزمون فرمودند که نفس کشیدن روزه دار تسبیح, خوابش عبادت و دعایش مستجاب است. دیدید بچه ها چقدر راحت می تونیم تو ماه رمضان کارای خوب بکنیم؟
بچه ها جون وقتی ما توی این ماه اینهمه ثواب جمع می کنیم و کارای خوب می کنیم اخرش رو خداجون برامون عید قرار داده، چه عیدی؟ افرین, عید بزرگ فطر, پاداش یک ماه بندگی و روزه داری.
هورابچه ها همه با هم شعر عید فطر رو می خونیم و شما هم دست بزنید.
در اخر امام جماعت مسجد به بچه ها لوح های تقدیرشون را اهدا می کند.



🌺شعر مهمان ویژه خدا🌺

دخترای نه ساله ایم 🐣 مهمون ویژه خدا(۲)
گلای توی باغچه ایم🐣  گلای خوشبو و زیبا
آخه خدا جونم به ما🐣  جایزه ویژه داده
واسه مهمونای خودش 🐣 واسه روزه اولی ها(۲)
کاشکی بازم بچه بشم  🐣غنچه نشکفته بشم
تا تو سن نه سالگی 🐣یه روزه اولی بشم(۲)
حالا که من روزه شدم  🐣یه مهمون ویژه شدم
می خوام دعا کنم واسه 🐣همه بچه کوچولوها
الهی که روی زمین 🐣توی ایران و همه جا
هیشکی گرسنه نمونه 🐣یا که نباشه غصه دار
پس همگی دستامونو🐣 با همدیگه ببریم بالا
امام زمان (عج) خوب ما 🐣 زودتر بیا زودتر بیا

کاری از گروه کودکانه « شیعه کوچولو» و امور بانوان مسجد پیامبر اعظم(ص) واقع در سعادت آباد(بهرود) و تشکر فراوان از سرکار خانم پور حجازی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد