سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

کبوترانه!

1392/8/11 21:53
نویسنده : یکی از ما
4,575 بازدید
اشتراک گذاری

 جنگل قصه ها

متفکرآیا با کبوترانه آشنا هستید؟

قلببا کبوترانه تو حرم امام رضا(علیه السلام) واقع در ضلع غربی صحن جامع رضوی(طبقه سوم) می توانید خاطره ی خوش و به یاد ماندنی و تداعی شیرین حرم رابرای همیشه در صفحه ی ذهن کودک خود ثبت کنید و به یادگار بگذارید.

چشمکبرای ورود به کبوترانه ممکن است در سالن انتظار لحظاتی را منتظر شوید ولی مطمئن باشید که ملال آور و خسته کننده نخواهد بود زیراکه در و دیوار شاد به همراه کلی سئوال و مسابقه و مربی منتظر شما هستند.

کبوترانه

هورااولین سالن کبوترانه، سالن سینمای رضوی است که کودکان کلیپ ها و کارتون های پیرامون زندگی امام رضا(علیه السلام) را مشاهده می کنند. 

 سینمای رضوی

لبخندو بعد از سالن سینماباید وارد جنگل قصه ها شوند.جنگل قصه ها پر از درخت، آبشار،پرنده، طاووس،آهوو...می باشد و روحانی متبحری قصه های مختلفی از زندگانی  امام رضا(علیه السلام) وامام جواد(علیه السلام)مثل قصه ضامن آهو،قصه گنجشک و مار و...را به صورت نمایشی برای کودکان بازی می کند و سعی میکند با هنرمندی تمام شروع کردن کارها با نام خدا و در پایان تشکر از خدا به خاطر تمامی نعمت ها را از ذهنن زائران کوچک امام رضا(علیه السلام)حک کند.

جنگل قصه ها

خندهاستفاده از کاریکلماتور،(جانشینی کلمات هم آهنگ به جای همدیگر)به خطا انداختن شرکت کننده ی مسابقه ها با گفتن مطلبی وانجام دادن کار دیگری توسط مجری خنده ی زائران کوچک را در فضای جنگل قصه ها پر می کرد.

تشویقبعد از جنگل باید از غارهای کوچکی می گذشتند تابه مسجد امام جواد(علیه السلام) که تنها مخصوص کودکان بود می رسیدند.در حیاط مسجد حوضی زیبابود که روحانی دیگری با تکنیک ها ی جذاب و در عین خنداندن زائران کوچک، وضو گرفتن صحیح را به آن ها آموزش میدادو سپس در مسجد دو رکعت نماز شکر می خواندند.

چشمکبعد از نماز کارگاه های نقاشی،کاردستی،رنگ آمیزی،خمیربازی،سفال و... کودکان را به خود جذب می کرد.

نقاشی

گاوچرانسپس غرفه عکاسی خاطره خوش زیارت حرم را به کودکان زائر،سوغات می داد؛اعضای خانواده داخل حرم ترسیم شده بودند و زائر کوچک می توانست  جای صورت مجسمه ی پسر یا دختر قرار گیرد و عکس یادگاری بیندازد.

عکاسی

دروغگولانه مورچه ها که قرار بود تأثیر کارهای بد و خوب را به کودکان آموزش دهد در کنار غرفه عکاسی قرار داشت.

لانه مورچه

بغلو آخر سر هم هیچ چیز جای تحرک بدنی و هیجان را برای کودکان نخواهد گرفت؛سرسره ی که در تنه ی درخت طراحی شده بود و استخر توپ بزرگ که پایان بخش کبوترانه بود که زائران  کوچک امام رضا(علیه السلام) هدیه خود را دریافت می کردند و با کولباری از خاطره خوش ، کبوترانه را ترک می گفتند.

استخر توپ

قلبکبوترانه گامی مؤثر در تداعی شیرین،خوش وبه یادماندنی تر کردن هر چه بیشتر فرهنگ زیارت در ذهن کودکان است که جای تقدیر و تشکر دارد ،هر چند که با توجه به امکانات گسترده آستان قدس رضوی امکان بهتر شدن و بهینه شدن کبوترانه وجود دارد.

گزارشگر:مرثا نورانی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان امیرشایان
11 آبان 92 21:41
سلام اجازه هست لینکتون کنم؟


سلام محبت می کنید چرا که نه.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد