سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

بانوی بی نشونه 14 (تسبیح بارونی «قسمت سوم»)

1402/9/8 10:20
نویسنده : یکی از ما
3,089 بازدید
اشتراک گذاری

 پشمولک که حالا راز دونه های نورانی رو فهمیده بود، دلش پر از شادی شده بود و کلی ذوق و شوق داشت. به ستاره کوچولو گفت منم، دلم یه تسبیح می خواد.

ستاره کوچولو گفت :آخه چه طوری؟

پشمولک گفت: دنبالم بیا تا بهت بگم.

پشمولک و ستاره کوچولو، هر دو با هم رفتن پیش یخمولک.

پشمولک به یخمولک گفت: سلام دوست خوبم، می شه از توی کوله پشتی ات 100 تا از اون دونه های بارونت به من بدی؟ آخه می خوام با اون ها واسه خودم یه تسبیح بسازم.

یخمولک هم که دید اینطوری می تونه دوستش رو خوشحال کنه قبول کرد، در کوله پشتی اش روباز کرد و به پشمولک گفت: هر چندتا دونه ی بارون می خواهی از توی کوله پشتیم بردار.

ستاره کوچولو به پشمولک گفت: حالا اینها رو چطوری می خوای یه جا جمع کنی؟

پشمولک گفت: فکر اون رو هم کردم، الان می ریم پیش عموجون رعد و برق.

 پشمولک و ستاره کوچولو، هر دو با هم رفتن پیش عموجون رعد و برق.

پشمولک خیلی مؤدبانه به عموجون رعد و برق گفت:سلام، عمو رعد و برق جونم، شما می دونید تسبیح چیه؟ عموجون رعد و برق خنده ای کرد و گفت: بله که می دونم، چطور مگه؟

پشمولک خوشحال شد و گفت: من می خوام با دونه های بارونی که یخمولک بهم داده برای خودم یه تسبیح بسازم، اومدم از شما خواهش کنم که یه برق از اون رعدو برق هاتون به من بدین تا از اون به عنوان نخ تسبیح استفاده کنم .

عموجون رعد و برق هم با کمال میل قبول کرد و یه برق زد و اون رو به پشمولک داد.

پشمولک و ستاره کوچولو با کمک هم یه تسبیح بارونی ساختن، و بعد با خوشحالی اون رو به همه نشون دادن.

حالا دیگه پشمولک هم دلش پر از نور شده، چون واسه خودش یه تسبیح بارونی دارد.

منابع :

1-من لا یحضره الفقیه، ج۱، ص ۲۱۱، ح ۳۲، چهار مجلّدی. این حدیث به صورت تقطیع شده در وسائل، ج ۴، ص ۱۰۲۶، ح ۲، باب ۱۱، ازابواب تعقیب آمده است. بحارالانوار، ج ۸۲، ص ۳۲۹ عین این حدیث را از علل الشرایع آورده است.

2- فروع کافى، کتاب الصلاه، ص ۳۴۳، ح ۱۳٫

فعالیت های تعریف شده برای داستان

1-دادن یک سری دانه های مروارید به همراه نخ به بچه ها  و کمک کردن به آن ها برای ساختن تسبیح

2-داستان را به صورت نمایش خلاق با بچه ها بازی کردن ودادن نقش به هرکدام از بچه ها.

3-انجام بازی های گروهی که در آن ها نیاز به اتحاد بچه ها با یکدیگر باشد و در پایان اتحاد بچه ها را تشبیه کردن، به یک تسبیح و ایجاد روحیه ی جمعی در بچه ها.

پایان

با ما همراه باشید

ایده پردازان: مرثا نورانی، ساجده طالبی

نویسنده و تهیه و تنظیم : ساجده طالبی

عکس : مرثا نورانی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد