سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

جشن تولد انقلاب(22)(فصل پرواز1394؛ جشن پیروزی انقلاب اسلامی)

1402/11/16 9:05
نویسنده : یکی از ما
4,025 بازدید
اشتراک گذاری

وای عجب جشنی بود؟ چقدر به همه، مخصوصاً بچه ها خوش گذشت و جای همگی شما خالی بود.

احتمالاً می پرسین چه جشنی؟ کی؟ کجا؟

این جشن هرسال، به صورت بسیار مفصل و  با غرفه های مختلفی در تاریخ 21 بهمن ماه برگزار می شه که جا داره همینجا از مسئولین محترم، خوش فکر و ساعی مجتمع آموزشی غیر دولتی پسرانه تبیان به خاطر برگزاری این جشن با شکوه و کم نظیر در عرصه ی فرهنگی ایران عزیز، مراتب قدر دانی خود رو اعلام کنیم.

القصه، یکی از غرفه های این جشن باشکوه، غرفه ی کودک هست. و 2 سالیه که مسئولیت غرفه کودک به عهده ی بنیاد تخصصی کودک و ولایت سفینه است.

گزارش غرفه ی کودک

توی این غرفه بخش های مختلفی وجود داشت و توی هر بخش فعالیت های مخصوصی برای بچه ها تعریف شده بود، و بچه ها برطبق فعالیت های تعریف شده هر بخشی رو با کمک و راهنمایی مربی ها سپری می کردند تا به بخش بعدی راه پیدا کنند. گزارش هر بخش، به تفصیل تقدیم می گردد.

بخش اول

یه شیئی به عنوان کیک جشن تولد انقلاب وجود داشت و یه عالمه خمیر بازی که قرار بود بچه ها با خمیر بازی، کیک جشن تولد انقلاب رو با سلیقه و  خلاقیت خودشون تزیین کنند، که چقدر این کار بهشون چسبید و انصافاً چقدر قشنگ تزیینش کردند و حسابی بهشون خوش گذشت و کلی عکس یادگاری با کیکشون گرفتند.

بخش دوم

یه جدول« 22 بهمن مبارک» بود که به تعداد و اندازه ی خونه هاش، برگه های رنگ آمیزی طراحی شده بود و بچه ها باید برگه ها رو رنگ آمیزی می کردند، جای هرکدوم رو توی جدول پیدا می کردند و برگه ها رو سرجاش می چسبوندند تا خونه های جدول پرشه و کلاژشون تکمیل شه. 

بخش سوم

بچه ها هواپیما بازی کردند؛ یعنی دستاشون رو باز کردند و مثل هواپیما، اوج گرفتند و صدای هواپیما در میاوردند. وای که چه کیفی می کردند!

بعد از این که حسابی بازی کردند و بهشون خوش گذشت وسر جای خودایستادن،

مربی: رو به بچه ها گفت: بچه ها،شما  با و جود این که اون موقع نبودید و امام خمینی رو ندید ولی الان،توی هواپیمای امام خمینی(قدس سره الشریف) هستید،کنار ایشونید ،حالا بهشون چی دوست دارید بگید؟ (و از سه تا از  بچه ها سئوال می کند.) و از سه نفر دیگه می پرسه:اگه الان امام خمینی(قدس سره الشریف) پیش ما بودن فکر می کنید به شما بچه ها چی می گفتند؟

بخش چهارم

توی بخش چهارم واسه اینکه یه ذره خستگی بچه ها در بره و کمی هم پذیرایی بشوند، بچه ها شعر زیبای آی خنده خنده رو یادگرفتند ودر حال تکون دادن پرچم هاشون، هم صدا با هم شعر زیر رو خواندند :

آی دسته دسته دسته

قفل قفس شکسته

مرگ بر شاه ظالم

گفتیم دسته دسته

آی خنده خنده خنده

توی هوا پرنده

شاه فراری شده

آمده وقت خنده

آی غنچه غنچه غنچه

سینی و نقل و غنچه

از سفر آمد امام

وا شد دهان غنچه

آی باغچه باغچه باغچه

خورشید روی طاقچه

پیروز شد انقلاب

گل داد باغ و باغچه

بخش پنجم

در بخش پنجم، بچه ها به صورت خیالی با هم برف بازی کردند؛ یعنی مثلاً گلوله برفی درست کردند و به سمت هم پرتاپ کردند و پناه گرفتند، بچه ها می بایست گلوله برفی های بزرگتر، درست می کردند و به خوبی نشونه می گرفتند... تا زمانی که مربی صدای بلبل پخش می کرد. و بچه ها به محض شنیدن این صدا، باید دست از بازی  می کشیدند و به بالا و پایین می پریدند.

 پس از قطع شدن صدای بلبل، باید بلند می گفتند:

جشن انقلابمون مباااااااااارک!

و در آخر هم ،نوبت رسید به  گرفتن هدیه ها که قطعاً یکی از بخش های جذاب و دوست داشتنی واسه بچه هاست.

و در حاشیه ی جشن؛  ایشون کوچک ترین عضو  غرفه ی کودک بودند.

اجرا: بنیاد تخصصی کودک و ولایت سفینه

خانم ها:

مرثا نورانی

الهه مهدیان

خاله زهرا و خاله الهه ی عزیز

زینب شفیع زاده

مطهره مرادی

با تشکر از:مدیریت محترم مجتمع آموزشی پسرانه غیر دولتی تبیان،جناب آقای دکتر  درخشان،جناب آقای سماواتیان و دیگر دوستان بزرگوارشان

تهیه و تنظیم : ساجده طالبی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد