سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

جشن تولد انقلاب(19)(جشن«بهترین روز دنیا(3)»)

1402/11/14 11:38
نویسنده : یکی از ما
2,774 بازدید
اشتراک گذاری

«به نام خدای مهربون»

به نام خدای جهان آفرین     به این آفرینش هزار آفرین

بخش سوم

مجری: یه سؤال؟ هواپیما هم خاطره ای از اون روز داشت؟؟

مجری از قول سررسید می گه: بله یادمه هواپیما همیشه می گفت، اون روز من از بالا همه چیز رو می دیدم. همه ی خیابونا پر از آدم بود. همه ی مردم برای دیدن رهبرشون امام خمینی (قدس سره الشریف) از خونه هاشون اومده بودن بیرون، آخه قرار بود بعد از 15 سال امام و رهبر مهربونشون رو ملاقات کنن. اون ها توی تمام خیابونا گل گذاشته بودن و هر کسی هم یه شاخه گل دستش بود. مردم پر جنب و جوش بودن و هر کسی، هر کاری که می تونست، انجام می داد.

مجری: بله درست مثل روزهای انقلاب. مردم پراز جوش و خروش بودن و هر کسی کاری رو انجام می داد. هیچکس آروم و قرار نداشت و همه در حرکت بودن.

مجری از قول ساعت می گه: هواپیما می گفت مردم همه خوشحال و هیجان زده بودند اونقدر که من هم از خوشحالی اون ها خوشحال شده بودم و هیجانی. اما امام خمینی(قدس سره الشریف) ، ساکت بود و آروم. اون روز قرار بود امام خمینی(قدس سره الشریف) به بهشت زهرا و قطعه ی شهدا بره و واسه مردم سخنرانی کنه. بله همون شهدایی که به حرف امام گوش کرده و بودن و تا پیروزی انقلاب با دشمن و رژیم طاغوت، یعنی همون رژیم شاهنشاهی که به مردم ایران زور می گفتند، جنگیدن.

مجری: بله بالأخره در روز 22 بهمن ماه 1357 انقلاب پیروز شد و ما هر ساله به مناسبت پیروزی انقلاب یه جشن بزرگ می گیریم.

به به ! چه روزی ! چه جشنی !
جشن من ! جشن تو ! جشن ما ! جشن پیروزی انقلاب !
دست بزن . گل بریز . نقل بپاش . بخند و شاد باش.
جشن انقلابمونه . همه جا گلبارونه .جشن تولد شهیدهاست. نگاهشون کن . نمی بینی ؟ چرا می بینی ! همه جا هستند . روی زمین و تو آسمان ، روی بال فرشته ها
صدایشون کن ! نمیتونی ؟چرا می تونی ! نامشان همه جا هست . روی دیوار کوچه ها ، خیابان ها ، مدرسه ها ، پارک ها ، همه جا و همه جا .
بگرد و پیدایشون کن . صدایشون کن و بگو : تولدتان مبارک ، ای شهیدان انقلاب .

 بچه ها موافقید همه با صدای بلند برای شادی روح شهدای انقلاب، دفاع مقدس وامام خمینی(قدس سره الشریف) یه صلوات بفرستیم.

بچه ها : بله صلوات.

مجری: حالا موافقید بریم سراغ بازی بعدی؟

بازی بخش سوم«برف بازی خیالی»:

12 نفر به بالای سن آورده می شوند؛ این بچه ها باید به صورت خیالی برف بازی کنند یعنی مثلا گلوله برفی درست کنند و به سمت هم پرتاپ کنند و پناه بگیرند، گلوله برفی های بزرگتر درست کنند و به خوبی نشونه بگیرند ... تا زمانی که مجری صدای بلبل پخش می کند. و بچه ها به محض شنیدن این صدا باید دست از بازی  بکشند و به بالا و پایین بپرند و پس از قطع شدن صدای بلبل باید بلند بگویند:جشن انقلابمون مباااااااااارک!

میان برنامه بخش سوم:

آی دسته دسته دسته

قفل قفس شکسته

مرگ بر شاه ظالم

گفتیم دسته دسته

آی خنده خنده خنده

توی هوا پرنده

شاه فراری شده

آمده وقت خنده

آی غنچه غنچه غنچه

سینی و نقل و غنچه

از سفر آمد امام

وا شد دهان غنچه

آی باغچه باغچه باغچه

خورشید روی طاقچه

پیروز شد انقلاب

گل داد باغ و باغچه

مجری: ببخشید آقای ساعت و سررسید اما با اینکه من احترام زیادی برای شما قائل هستم و حستون رو درک می کنم، اما به نظر من توقف کردن و از حرکت ایستادن کار درستی نیست.درسته که الان کشور خوب ایران، یه رهبر خوب و عزیز داره و مردم در آرامش توی کشورمون زندگی می کنن، اما هنوز هم آدم های ظالم و زورگوتوی دنیا وجود دارند که با مردم درحال جنگیدن هستند همونطور که توی اکثر کشورهای اسلامی مثل یمن، سوریه، عراق، فلسطین الان جنگ هست.

اگه قرار باشه همه ی ما متوقف بشیم و دست روی دست بگذاریم، اونوقت امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) ، باید تنهایی به جنگ این همه ظالم برن و همه ی اون ها رو شکست بدن. بهتر نیست ما هم مثل همون دوران انقلاب هر کس بهترین کاری که ازدستش برمیاد انجام بده تا زمستون انتظار هم سر برسه همونطور که امام خمینی(قدس سره الشریف)  و رهبر عزیزمون می خوان، بهترین روز دنیا فرابرسه و آقا امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کنن و خودشون رهبر کل مسلمانان جهان بشن.و اونوقت هوای کل دنیا هم مثل هوای ایران بهاری و دلنشین شه. به امید اون روز.

بچه ها بیایید همگی برای ظهور آقا امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنیم و دعای سلامتی امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) رو با صدای بلند بخونیم.

موقع خروج بچه ها

سرود های انقلابی خمینی ای امام و سرفراز باشی میهن من برای بچه ها پخش می شه.

ایده پردازان:ساجده طالبی،مرثا نورانی

اجرا: مرثا نورانی

عکاس: فاطمه عرفانی

با تشکر از : سرکار خانوم شریفی معاونت فرهنگی دبستان فرزانه2 و دیگر دوستانانشان

و همچنین باتشکر از: زینب شفیع زاده

تهیه و تنظیم : ساجده طالبی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد