سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

«واکنش های مؤ ثر در برابر دعواهای کودکان(1)»

1391/12/8 13:59
نویسنده : یکی از ما
3,099 بازدید
اشتراک گذاری

دعوا

 

مرحله ی اول دعوا:

وقتی مشاجره عادی است ؛دعوا رانادیده بگیرید.

مرحله ی دوم دعوا:

وقتی مشاجره عادی نیست:

1-  با پذیرش خشم کودکان نسبت به یکدیگر آغاز کنید؛ این کار به تنهایی ممکن است آرامشان کند.     مثال:بچه ها به نظرم شما دوتا از دست هم عصبانی هستید!

2- به حرف های هریک از آن ها با احترام گوش بدهید؛مثال: بچه اول:«اون گورخر منو برداشته من داشتم یه باغ وحش درست می کردم.»

 بچه دوم:«منم می خواستم با اون بازی کنم.»

والدین رو به بچه اول:« بنابراین  باغ وحش ساختن فکر تو بود و می خواستی اونو تنها بسازی!» بچه اول:«بله!»

والدین رو به بچه دوم:« اما وقتی که دیدی داداشت داره باغ وحش می سازه دل تو هم خواست؟ درسته؟»

 بچه دوم:«بله!»

3- نشان دهیدکه پیچیدگی مسأله را درک می کنید؛مثال:«متوجه شدم، وضعیت مشکلیه، دوتا بچه که هردوشون می خوان با یه اسباب بازی بازی کنن!»

4- نشان دهیدکه به توانایی آن ها در یافتن راه حل ایمان دارید؛مثال:«مطمئنم اگه شما دوتا عقل هاتونو رو روهم بذارین می تونین راه حل  خوب و منصفانه ای برای خودتون پیدا کنید.»

5- اتاق را ترک کنید؛ مثال:«تا شما دوتا این کار رو می کنین من می رم روزنامه بخونم.»

اگر بچه ها راه حلی به ذهنشان نرسید.چند پیشنهاد به آن ها بدهید:

1-شما می تونید نوبت به نوبت بازی کنید.

2- باهم با اسباب بازی ها بازی کنید.

منبع: خلاصه از کتاب«خواهر و برادر های سازگار»، نوشته: آول نابر و آلین ماز لیش، ترجمه:سهیلا ابوالهدی، تهیه وتنظیم: مرثانورانی.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد