سفینه

برگزار کننده ی تخصصی جشن ها و انواع مراسمات مذهبی ویژه کودکان

موانع باز دارنده از خلاقیت (1)

1396/5/18 4:37
نویسنده : یکی از ما
2,331 بازدید
اشتراک گذاری

سلامی گرم و صمیمی به همراهان همیشگی 

خلاقيت (creativity) عبارت است از تحولات دامنه دار و جهشي در فكر و انديشه انسان، به طوري كه حائز يك توانايي در تركيب عوامل قبلي به طرق جديد باشد و به تعبيري ديگر، خلاقيت عبارت است از به كارگيري كامل توانايي هاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا راه حل يا مفهوم نو نسبت به خود شخص خلاق.

خلاقیت به عنوان یک نیاز عالی بشری در تمام ابعاد زندگی او مطرح است.رویکرد قرآن کریم به مسئله خلاقیت و نوآوری یک رویکرد راهبردی است به این معنا که؛ با توجه به کرامت انسانی و استعدادهای بالقوه و ذاتی در نهان انسان, و استنباط آیات قران کریم, خداوند به فعلیت رساندن این استعدادها را برعهده خود انسان قرار داده است که با هدایت و اطاعت رسول باطنی و ظاهری و با انگیزه قوی الهی, کسب دانش و تفکر و تعقل خلاق آن ها را شکوفا نماید.

همه انسانها بنا به اصل تفاوت هاي فردي كه دارند، داراي خلاقيت و نوآوري هستند و نبايد تصور كرد كه خلاقيت منحصر به افراد تيزهوش و با استعداد است. فقط مهم شكوفايي اين استعدادهاست. اين از حكمت خداوند است كه همه افراد بتوانند در يك رشته داراي خلاقيت باشند و هركدام از طريقي به جامعه بشري خدمت نمايند.

دوران کودکی نقش بسيار مهمی در شکفتن و بارور شدن استعدادهای مختلف کودکان ايفا می کند. بعضی عقايد تربيتی غلط و عدم آگاهی لازم، در درون خانواده،  مانع رشد و شکوفا شدن خلاقيت کودکان می گردد.

با توجه به اهمیت ویژه  رشد خلاقیت در کودکان سعی داریم در سیزده پست،به بیان 130 مورد از مواردی که مانع رشد و شکوفا شدن خلاقيت کودکان می گردد بپردازیم.

منابع: http://www.shafaf.ir،http://www.asemankafinet.ir،http://www.yahosein52.blogfa.com و پیش دبستانی روشنگر

تهیه و تنظیم: ساجده طالبی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

navvab
18 مرداد 96 14:00
سلام وبلاگ خیلی قشنگی داری،میای تبادل لینک کنیم؟ اکه مایل بودی لینکم کن و بهم پیغام بده لینکت کنم مرسی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به سفینه می باشد